جمعه  04  بهمن  1398
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
وزیر ‌آموزش‌وپرورش:

یک بال آموزش‌وپرورش روابط عمومی است

چهارشنبه 13 آذر 1398 ساعت 19:48
وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر آموزش‌ و پرورش دو بال داشته باشد یک بال آن روابط عمومی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عصر امروز محسن حاجی میرزایی در آئین معارفه رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی که در سالن جلسات دفتر وزیر در ساختمان شهید رجائی برگزار شد، اظهار کرد: اگر آموزش‌وپرورش  دو بال داشته باشد یک بال آن روابط عمومی و بال دیگر سایر قسمت‌ها است.

 وی روابط عمومی را یکی از راهبردی‌ترین  جایگاه‌ها در وزارتخانه دانست و تصریح کرد: انتظارات از روابط عمومی زیاد است و  نزدیک‌ترین بخش به وزیر روابط عمومی است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: کارکرد اصلی روابط عمومی برقراری ارتباط مؤثر بین مردم و دستگاه است برخی از دستگاه‌ها به‌تدریج از مسئولیت خود دور می‌شوند و این روابط عمومی است که می‌تواند با  برقراری ارتباط بخش‌های مختلف را در مسیر اهداف اصلی قرار دهد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی و آشکار  روابط عمومی  رصد نظرات جامعه در خصوص دستگاه مربوطه است و بخش دیگر از وظایف روابط عمومی رصد حرفه‌ای‌تر اخبار در همه بخش‌های دستگاه است.

وزیر آموزش‌وپرورش  اظهار کرد: روابط عمومی باید درک روشنی ازآنچه در جامعه می‌گذرد داشته باشد لذا  باید بداند چه جریانی در جامعه می‌گذرد.

وی  اذعان کرد: روابط عمومی  باید تلاش کند تا ارتباطات مناسب برقرار شود و از این طریق نبض جامعه را بگیرد و بداند خانواده‌ها، دانش آموزان، مدیران، معلمان، جامعه و سایر دستگاه‌ها در مورد ما چگونه فکر می‌کنند.

عضو کابینه تدبیر و امید بر فهم مشترک از موضوعات تأکید و عنوان کرد: روابط عمومی باید با اقشار مختلف جامعه رابطه برقرار کند و سعی کند با طیف‌های مختلف برخورد مناسب  داشته باشد، لذا نمی‌شود با همه به شکل یکسان برخورد کرد.

وی گفت: روابط عمومی باید ذهنیت  جامعه را رصد کند و به‌صورت هماهنگ در قبال آن عمل کند و علاوه بر جامعه، ذهنیت سایر دستگاه‌ها  ازجمله مجلس را رصد کند و نظرات آن‌ها در خصوص آموزش‌وپرورش  را استخراج کند.

حاجی میرزایی معرفی آموزش‌وپرورش به جامعه را از مهم‌ترین موضوعات کار روابط عمومی دانست و افزود:  باید خود را به جامعه مناسب و مطابق واقعیت‌ها معرفی کنیم و این نکته، معمولاً خوب انجام نمی‌شود و معضلی است که در اغلب دستگاه‌ها وجود دارد.

وی یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها را مهارت معرفی خود و یا دستگاه برشمرد و افزود: روابط عمومی باید این معرفی را به‌خوبی انجام دهد و به سایر قسمت‌ها یاد بدهد که چگونه خود را معرفی  کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: روابط عمومی به تعداد اقشار مختلف جامعه باید بیان متفاوت داشته باشد، همچنین وجه دیگر روابط عمومی سرعت عمل و کیفت مناسب در انتقال اخبار است.

وی اضافه کرد: مهم است که اطلاعات را خودمان در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم و اطلاعات با دقت و سرعت زیاد در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گیرد.

عضو کابینه تدبیر و امید تصویرسازی مناسب از آموزش‌وپرورش را یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی دانست و خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید تصویر مناسبی از آموزش‌وپرورش  به جامعه منتقل کند، نباید تصویری مورد ترحم از آموزش‌وپرورش  به جامعه منتقل شود و این نیازمند کار فوق‌العاده و داشتن  اندیشه است و این موضوع نیازمند استفاده از همه افکار و اندیشه‌هایی است که وجود دارد و به همین دلیل باید از افراد و نیروهای خارج از روابط عمومی در این موارد استفاده شود.

وی افزود: برای تصویرسازی مناسب؛ عزت، استقلال و توانمندی سه اصلی است که باید در ارتباط و تصویرسازی رعایت شود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: هماهنگی بین بخش‌های مختلف بسیار مهم است و نمی‌توان افراد مختلف در مورد موضوعی واحد نظرات متضاد داشته باشند لذا روابط عمومی در ایجاد این هماهنگی باید نقش مؤثری داشته باشد.

وی ادامه داد: هر دستگاهی داشته‌ها و نداشته‌هایی دارد لذا نباید تنها به مشکلات پرداخت بلکه باید توانایی‌ها و داشته‌ها را  نیز معرفی کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش بر نزدیکی چارچوب‌های ذهنی در آموزش‌وپرورش تأکید و عنوان کرد: ارتباط با رسانه بسیار مهم است باید پیوند صمیمانه و عزتمندانه با همه رسانه‌ها داشته باشیم.

حاجی میرزایی با اشاره اینکه ارتباط سازمان با سایر بخش‌های جامعه باید از طریق روابط عمومی برقرار شود، تأکید کرد: همه مسئولان آموزش‌وپرورش باید با هماهنگی روابط عمومی به ارائه برنامه‌ها، عملکردها یا پرسش‌های مخاطبان سازمان بپردازند.

شایان‌ذکر است از سوابق فریبرز حمیدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش؛ مشاور و جانشین وزیر آموزش‌وپرورش در ستاد مدرسه محوری، سرپرست مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی، معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع نیروی انسانی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران و معاون رسانه‌ای و فرهنگی روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش بوده است.

انتهای پیام/4127/

http://ana.ir/i/448506
راهبرد اصلی آموزش‌وپرورش ارتقای کیفیت مدارس دولتی است

راهبرد اصلی آموزش‌وپرورش ارتقای کیفیت مدارس دولتی است

خروجی آموزش‌وپرورش باید انسانی پژوهش محور باشد

خروجی آموزش‌وپرورش باید انسانی پژوهش محور باشد

کیک‌های قرص‌دار بیرون از فرآیند تولید آلوده شدند/ مسئولان امنیتی به‌دنبال پیدا کردن عوامل این کار هستند

کیک‌های قرص‌دار بیرون از فرآیند تولید آلوده شدند/ مسئولان امنیتی به‌دنبال پیدا کردن عوامل این کار هستند

مصمم هستیم تا دانش‌‌آموزان را پژوهنده بار بیاوریم/ پژوهش برای نظام آموزشی مانند اکسیژن است

مصمم هستیم تا دانش‌‌آموزان را پژوهنده بار بیاوریم/ پژوهش برای نظام آموزشی مانند اکسیژن است

کاندیدای مجلس نمی‌شوم

کاندیدای مجلس نمی‌شوم

تحولات باید از درون آموزش‌وپرورش آغاز شود

تحولات باید از درون آموزش‌وپرورش آغاز شود

تحولات باید از درون آموزش‌وپرورش آغاز شود

تحولات باید از درون آموزش‌وپرورش آغاز شود