دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1393 - 16:09
رئیس واحد علوم پزشکی تهران:

اقدامات دکتر ملک‌افضلی مُهری بر پیشانی تاریخ زده است

خبرگزاری آنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران با ذکر خدمات ارزشمند دکتر ملک‌افضلی در سال‌های گذشته گفت: اقدامات دکتر ملک‌افضلی مُهری بر پیشانی تاریخ زده و ایشان بنیانگذار کارهایی هستند که منشأ خدمات بزرگی در کشور شده است.
کد خبر : 34

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران در مراسمی از دکتر حسین ملک‌افضلی تجلیل کرد. در این مراسم که با حضور اعضاء هیئت رئیسه این دانشگاه صورت پذیرفت، از زحمات و تلاش‌های چندین ساله ملک‌افضلی مشاور عالی ریاست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در زمینه مسائل تحقیقاتی و بهداشتی قدردانی شد.


دکتر سیدمحمود طباطبایی در این مراسم اظهار کرد: از سه خصیصه بسیار مهمی که در زمان وی شکل گرفته است، می‌توان ایجاد طرح پزشکی اجتماعی را نام برد که در قالب برنامه سپاه بهداشت تا توسعه شبکه بهداشت در روستا‌ها و برای مردمی بوده است که بیشترین نیاز را به خدمت داشته‌اند و این توفیق بزرگی است که امروز با عنوان عدالت در سلامت از آن یاد می‌شود. شاخص دومی که ریاست دانشگاه به آن توجه داشت، همکاری دکتر ملک‌افضلی در دانشکده بهداشت دانشگاه تهران و عینیت بخشیدن به داده‌های آماری حوزه‌های بهداشتی و درمانی است و شاخص سومی که می‌توان نام برد، کار در وزارت بهداشت وقت به عنوان معاون بهداشت وزیر وقت است که منجر به گسترش شبکه‌های خدمات بهداشتی شد.


وی با توجه به تأسیس شبکه بهداشت و درمان و شبکه تحقیقاتی توسط دکتر ملک‌افضلی گفت: باید اهداف وی در شبکه‌های تحقیقاتی که با علاقه و جدیت در مدیریت پژوهشی در آن کار کرده‌است، با جدیت دنبال شود؛ از جمله نگاه دلسوزانه برای جلب مشارکت همه ذی‌نفعان در حوزه سلامت و تعیین اولویت‌ها برای پژوهش‌های کاربردی که سهم بزرگی در همگام کردن پژوهش‌ها با نیازهای جامعه داشته و دارد.


ملک‌افضلی مشاور عالی ریاست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در زمینه مسائل تحقیقاتی و بهداشتی هم با تشکر از برگزاری این مراسم گفت: بزرگ‌ترین ثروت من در طول دوره کاری وجود اندیشمندان و صاحب نظرانی بوده است که با همکاری و خرد جمعی، انگیزه خدمت به مملکت و پیشبرد اهداف متعالی مربوط به کشور را در راستای توسعه اجتماعی به خدمتگزاران این مرز و بوم ارزانی داشته‌اند.


وی اظهار کرد: امیدوارم با لطف خدا، دم مسیحایی دکتر طباطبایی و همکاری همه مسئولان، شاهد رشد و ترقی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی باشیم.


دکتر سلطانعلی فلاح معاون بهداشت و درمان دانشگاه نیز با تشکر از زحمات گرانقدر دکتر ملک‌افضلی ابراز امیدواری کرد که راه وی در راستای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی ادامه یابد.


دکتر علی سلگی مشاور اجرایی ریاست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با قرائت تقدیرنامه تهیه شده گفت: خدمات و فعالیت‌های دکتر ملک‌افضلی به قدری بزرگ است که نمی‌توان آن را با هیچ دوره مشابه دیگری مقایسه کرد. در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای ویژه از زحمات دکتر ملک‌افضلی تشکر و قدردانی شد.


انتهای پیام/ع




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته