دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1393 - 16:05
در نشست شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان عنوان شد؛

آمادگی استانداری، صنعت و سرمایه‌گذاران کهگیلویه و بویراحمد برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و سرمایه‌گذاران بومی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان اعلام کردند.
کد خبر : 32
1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، صبح امروز در نشست شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان که با حضور روسای واحدهای دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، جمعی از استادان دانشگاه‌های استان و تعدادی از سرمایه‌گذاران بومی در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.


در ابتدای این نشست دکتر فردین بوستانی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اصلی واحد یاسوج است، عنوان کرد: تاکنون در این راستا جلسات و نشست‌های خوبی برگزار شده و امیدواریم که با اجرایی شدن مصوبات این نشست‌ها بتوانیم به اهداف مورد نظر در این زمینه هر چه زودتر دست یابیم.


رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج اظهار کرد: دانشگاه آزاد یاسوج به عنوان بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی استان و با دارا بودن استادان مجرب و هیئت علمی قوی می‌تواند گام‌های مهمی زمینه ورود به اقتصاد دانش‌بنیان بردارد.


وی رفع موانع میان ارتباط دانشگاه و صنعت را عاملی مهم در دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: تجاری سازی ایده‌های دانشگاهیان و حضور پژوهشگران در میان صنعت‌گران باید در دستور کار قرار گیرد و همه مسئولان و متولیان امر در این زمینه با عزم راسخ ورود پیدا کنند.


رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج یادآور شد: حضور فارغ‌التحصلان دانشگاهی در بخش صنعت می‌تواند به رونق هرچه بیشتر صنایع و بهره وری آنها کمک کند. ایده‌پردازی و استفاده از استعدادهای بالقوه دانشجویان از بهترین راه‌های شکوفایی دانشگاه‌ها است.


دکتر محمدمهدی رحیمی با توجه به سیاست‌های دانشگاه آزاد کشور در زمینه تقویت اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: این موضوع در دهه چهارم عمر دانشگاه آزاد به صورت ویژه در دستور کار ریاست عالی دانشگاه قرار گرفته است و واحدهای دانشگاهی موظف به حرکت در این مسیر شده‌اند.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تدوین آیین‌نامه تشکیل شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری بیان کرد: استفاده بهینه از منابع دانشگاه آزاد و جلوگیری از کاهش ارزش دارایی‌های این دانشگاه از مهم‌ترین بندهای این آیین‌نامه است.


وی ایجاد سبد درآمدی متنوع و کارآمد را از دیگر اهداف تشکیل این شورا دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه آزاد تحقق این اهداف دست یافتنی خواهد بود. توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت باید هرچه بیشتر تقویت شود و دانشگاه آزاد استان آمادگی همکاری لازم در این زمینه را دارد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه هماهنگی هرچه بیشتر صنعتگران و دانشگاهیان به رشد و توسعه استان در زمینه‌های مختلف منجر خواهد شد، بیان کرد: متاسفانه این موضوع به دلایل مختلف به فراموشی سپرده شده بود و در این زمینه خلاءهای زیادی وجود دارد.


داریوش دیودیده، تشکیل شواری اقتصاد و سرمایه‌گذاری از سوی دانشگاه آزاد را نقطه عطفی در زمینه شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی استان‌ها دانست و افزود: صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد نیز آمادگی همکاری لازم با مجموعه صنعتگران و دانشگاهیان را دارد.


وی خاطرنشان کرد: ارتباط مجامع علمی و دانشگاه‌های استان باید هرچه بیشتر تقویت شود تا شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان دانشگاهی و تجاری‌سازی ایده‌های آنان باشیم.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با تقدیر از مجموعه دانشگاه آزاد به خاطر تشکیل این شورا گفت: دانشگاه آزاد از لحاظ کمی رشد لازم را داشته و اکنون وقت آن رسیده است تا از ظرفیت‌های علمی موجود در این دانشگاه برای توسعه اقتصادی و تجاری‌سازی ایده‌های علمی بهره ببریم.


علی سهمگین اضافه کرد: تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید در دستور کار دانشگاه‌ها و دستگاه‌هایی اجرایی قرار گیرد و مجموعه استانداری آمادگی همکاری در این زمینه را دارند.


شهرام باقری از سرمایه‌گذاران بومی کهگیلویه و بویراحمد هم با توجه به اینکه حمایت از سرمایه‌گذاری در استان تنها راه برون‌رفت از محرومیت‌ها است، گفت: گروه صنایع باقری آمادگی همکاری با دانشگاه آزاد را داریم.


باقری با توجه به روند وصول تسهیلات برای راه‌اندازی کارخانه بزرگ فولاد در منطقه سقاوه بویراحمد گفت: ما نیز آمادگی همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در این زمینه را داریم.


انتهای پیام/ع


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته