پنجشنبه  25  مهر  1398
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
خضری در گفتگو با آنا:

اعمال مدرک تحصیلی در حقوق کارکنان دولت تصویب شد

دوشنبه 03 تیر 1398 ساعت 06:40
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یک تبصره به ماده 66 قانون خدمات کشوری الحاق کردیم که مدارک تحصیلی کارکنان دولت اعمال شود.

رسول خضری در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب دو مصوبه بسیار مهم در کمیسیون اظهار کرد: یکی موضوع تعیین تکلیف بیمه کارگزاران کشاورزی بود که هم در برنامه ششم توسعه و هم در طرحی که نمایندگان نوشتند، مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود کرده و این دوباره به کمیسیون آمده بود که به‌عنوان متولی طرح در کمیسیون اجتماعی نشست‌های تخصصی را با اعضای مصلحت نظام داشتیم و امروز خوشبختانه با ماده واحده‌ای مشتمل بر 9 تبصره بیمه این افراد تعیین تکلیف شد.

وی افزود: بین دو هزار و 700  تا 3 هزار نفر عزیزانی بودند که بین 6 تا 13 سال سابقه کار داشتند، این افراد محصولات کشاورزی را بیمه می‌کردند اما متأسفانه خودشان بیمه نمی‌شدند که این اصلاح شد و با نظر قاطع صددرصدی کمیسیون به صحن مجلس رفت تا ایرادهای مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع و با رأی صحن  قابلیت اجرایی پیدا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اضافه کردن یک تبصره به ماده 66 قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع دیگری بود که در  کمیسیون بررسی شد. در این ماده برای دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش و اداره‌های غیرنظامی مدارک تحصیلی در حقوق اعمال نمی‌شد که با اکثر نمایندگان طرحی را امضا کردیم و تبصره‌ای را به ماده 66 اضافه کردیم.

خضری گفت: افرادی که با مدرک تحصیلی خاص استخدام شوند،  اگر در طول خدمت ادامه تحصیل داده و حائز مدرک بالاتری شوند، به‌دلیل اینکه مدرک بالاتر باعث تقویت، افزایش سواد و دانش شخص و ارتقای مجموعه می‌شود. باید مدرک را برای امتیازات، مزایا و حقوق در نظر بگیرد و حقوق مدرک را اعلام کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک تبصره را به ماده 66 قانون خدمات کشوری الحاق کردیم که مدارک تحصیلی کارکنان دولت اعمال شود. سال 1382 این موضوع برای دستگاه‌های نظامی و انتظامی حل شد، اما برای دستگاه‌های غیرنظامی مانند آموزش و پرورش و وزارت کشاورزی این قانون اعمال نشده و سلیقه‌ای عمل می‌شد و ما این را با رأی بالا در کمیسیون تصویب و برای رأی نهایی به صحن ارسال کردیم.

انتهای پیام/4034/

http://ana.ir/i/400163
بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های کشور برای اجرای طرح جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی

بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های کشور برای اجرای طرح جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی

طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی تصویب شد

طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی تصویب شد

عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شد

عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شد

دولت به معلمان بی‌توجهی می‌کند

دولت به معلمان بی‌توجهی می‌کند

5 وزیر دولت در راه بهارستان

5 وزیر دولت در راه بهارستان

16/06/1398 11:57:45 ق.ظ
اعمال نکردن مدرک تحصیلی عین بی عدالتی است
07/06/1398 05:41:32 ب.ظ
جناب خضری،چرا تاییدیه کمسیون صحن علنی نرفته،رد شد؟!چرا با احساس وروان کارکنان وفرهنگیان بازی می کنید؟دولت محترم عوض قانون شکنی وعدم اعمال مدرک ،جلوی اختلاس ها ودزدی ها را بگیرد،که کل سرمایه ی ملت شده ارث پدری شون،خدایا خودت ظهور کن،فرجی*
07/06/1398 05:38:18 ب.ظ
نمایندگان خوابیده اند که تاییدیه مسیون اجتماعی به صحن علنی نرفته رد شد،،،،درود بر نمایندگان خفته
05/06/1398 05:00:11 ب.ظ
سلام،،،جناب خضری خبر خوش تون سر کاری بود؟!!!
05/06/1398 04:57:14 ب.ظ
ای کاش مردم در مجلس نماینده داشتند جلوی بخشنامه های ظالمانه را بر اساس قانون می گرفت...‌
05/06/1398 04:46:57 ب.ظ
خدا از باعث وبانی این ظلم بزرگ نگذرد،برا اختلاس بود جه هست حتی از صندوق فرهنگیان هم می دزدن ولی برای پرداخت حقوق فرهنگیان کسری بودجه داریم،خدایا فرجی
05/06/1398 01:30:35 ب.ظ
خدا از باعث وبانی این ظلم بزرگ نگذرد،برا اختلاس بود جه هست حتی از صندوق فرهنگیان هم می دزدن ولی برای پرداخت حقوق فرهنگیان کسری بودجه داریم،خدایا فرجی
05/06/1398 01:28:21 ب.ظ
کدام از خدا بی خبری بخشنامه عدم اعمال مدرک را صادر کرده وچه حمایتی از او می شود که بر خلاف قانون اساسی این همه جولان می دهد؟؟؟خدایا خودت ظهور کن جلوی ظلم را بگیر!!!
04/06/1398 05:21:46 ب.ظ
مدرک اعمال نمیشود زیرا وقتی اعمال شد باید مزایای ان پرداخت شود و الان هم بودجه ی کافی نیست.ولی طوری نیست.یه بنده خدایی با نام سلطان می اید و اختلاس میکند و همه ی بودجه رو می دزدد واز کشور می رود و کنار جزایر هاوایی با شلوارک با یه عینک دودی روی صندلی لم میدهد اب پرتقال با نی می نوشد و به افق دریا نگاه میکند و با ماتحتش به ریش مسئول اعمال مدرک و مصوب کننده ی بخشنامه محدودیت اعمال مدرک میخندد و لذت می برد.ماهم همچنان پیر میشویم
04/06/1398 02:32:34 ب.ظ
سلام،،،،چرا باید وعده ی دروغ بدهند در کشوری که یک لخشنامه بر خلاف قانون اساسی جولان می دهد؟!
04/06/1398 02:14:26 ب.ظ
خدا نگذرد از کسانی که زحمات تحصیل کارکنان را پایمال می کنند،دولت تدبیر دست مریزاد!!!!
04/06/1398 02:11:47 ب.ظ
با سلام،،،همکاران محترم،،،اعمال مدرک برای فرهمگیان هم مانند سایر کارکنان منتفی شده،نیازی به ارتقای دانش وعلم افزایی نیست،خدا قضاوت کند!!!!!!!
03/06/1398 06:01:09 ب.ظ
سلام مشکل دستگاههای نظامی و انتظامی کجا و کی حل شده؟؟مدرک گرفتیم میگن بذارید در کوزه ابشو بخورید.مگه ما مجانی و بدون هزینه درس خوندیم و فرهنگیان فقط هزینه کردند؟سختی کار انتظامیا بیشتره یا خیلی از مشاغل؟استقلال کار فرهنگیا بیشتره یا نظامیا؟ایا خدمت در صعب المعیشه بندرعباس و خوزستان و زاهدان هم دارند فرهنگیان؟خواهشا منصفانه بررسی کنید و مارو هم درنظر بگیرید و انعکاس دهید