پنجشنبه  03  بهمن  1398
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
معاون رگولاتوری خبر داد:

افزایش ثبت شکایات در سامانه ۱۹۵/ کاهش مدت زمان پاسخگوئی

سه شنبه 15 مرداد 1398 ساعت 16:15
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از رسیدگی و پاسخگوئی به ۲۴ هزار و ۶۲۱ شکایت حوزه ICT در چهار ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان تیرماه ۳۰ هزار و ۷۵۸ شکایت در سامانه پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ ثبت شده بود که به ۲۴ هزار و ۶۲۱ شکایت رسیدگی شده و ۶ هزار و ۱۳۷ شکایت در حال رسیدگی است.

وی درباره میزان شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک نوع سرویس افزود: حدود ۹۳ درصد از شکایت‌های ثبت شده به موضوعات اینترنت (۵۱ درصد)، تلفن همراه (۲۷ درصد) و تلفن ثابت (۱۵ درصد) و ۷ درصد نیز به سرویسهای خدمات ارزش افزوده، تشعشعات، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان اختصاص دارد.

حقی اظهار کرد: علیرغم افزایش ماهانه تعداد شکایات ثبت شده در سامانه، مدت زمان پاسخگوئی به این شکایات از ۶ روز کاری در فروردین ماه به ۲ روز کاری در تیرماه کاهش یافته است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره مصداق‌های شکایات ثبت شده گفت: پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی به ترتیب از مصداق‌های پر تکرار شکایات ثبت شده است.

وی ارسال پیامک کد رهگیری ثبت شکایت در سامانه با ماسک (Mask) ۱۹۵، اصلاح فرایند ثبت و رسیدگی به شکایات به منظور ایجاد سرعت بیشتر به روند رسیدگی به شکایات مردمی، اتصال سامانه ۱۹۵ به سامانه شاهکار برای احراز هویت مشترکین در زمان ثبت شکایت و بروز رسانی عنوان و مصداق‌های شکایات با توجه به موضوع و نوع خدمات ارائه شده اپراتورها را از اقداماتی عنوان کرد که در راستای بهبود فرایند ثبت و پاسخگوئی به شکایات مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.

حقی درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه ۱۹۵ و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شکایات حوزه ICT تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه ثبت "درخواست" با هدف تفکیک موضوعات مربوط به شکایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یک از مراحل ثبت شکایات در سامانه به منظور اطلاع‌رسانی صحیح به مشترکین در زمان ثبت شکایت و طراحی و پیاده‌سازی فرایند رسیدگی به شکایت با موضوع "جمع‌آوری سرویس" از برنامه‌هائی است که قصد داریم در طی سال جاری عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/4083/

http://ana.ir/i/409205
شاغلان تمام وقت حوزه ICT به ۵۵ میلیون نفر می‌رسند

شاغلان تمام وقت حوزه ICT به ۵۵ میلیون نفر می‌رسند

فروش آنلاین ایرانسل زمینه تخلف را فراهم کرده است

فروش آنلاین ایرانسل زمینه تخلف را فراهم کرده است

تبلیغات، قیمت بسته‌های اینترنتی را افزایش می‌دهد/  سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت کند

تبلیغات، قیمت بسته‌های اینترنتی را افزایش می‌دهد/ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت کند

ارسال پیامک انبوه ممنوع شد

ارسال پیامک انبوه ممنوع شد

۴۰ هزار سیم‌کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی قطع شد

۴۰ هزار سیم‌کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی قطع شد

اشخاص مزاحم را به جای شماره‌ها شناسایی کنید

اشخاص مزاحم را به جای شماره‌ها شناسایی کنید

منشا پیامک جنجالی عید فطر شناسایی شد

منشا پیامک جنجالی عید فطر شناسایی شد

دروغ 120 گیگ اینترنت رایگان عید فطر، مشترکان را عضو سرویس 200 هزار تومانی کرد

دروغ 120 گیگ اینترنت رایگان عید فطر، مشترکان را عضو سرویس 200 هزار تومانی کرد