شنبه  10  خرداد  1399
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

چگونه از گوگل ادز استفاده کنیم

چهارشنبه 20 فروردین 1399 ساعت 13:42
بدون توجه به نوع کسب و کاری که دارید از قدیم گفته اند بهترین راه برای رونق آن تبلیغات است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اوج گرفتن فعالیت های آنلاین باعث شده است در دنیای اینترنت نیز تبلیغات حرف اول را بزند. مهم نیست کالای طبی می فروشید یا یک عطاری کوچک در محیط آنلاین دارید، چون تبلیغات در گوگل یکی از پرسودترین روش ها در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که سرعت نتیجه گیری شما را بالا می برد.

بنابراین اگر به دنبال کانال تبلیغاتی می گردید که به کمک آن بودجه بازاریابی خود را به صورت بهینه و هدفمند خرج کنید، بدون شک باید از گوگل ادوردز استفاده کنید.

گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو در دنیا حجم گسترده ای از اطلاعات را در اختیار دارد و یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است. به کمک تبلیغات در گوگل و گوگل ادز می توانید در مسیری قرار بگیرید که مخاطب تبلیغات طی می کند تا به یک مشتری تبدیل شود.

جالب است اگر نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات در گوگل را در مقایسه با سیستم های تبلیغاتی کلیک ایرانی مقایسه کنید شگفت زده می شوید. براساس آمارهای جهانی متوسط نرخ بازگشت سرمایه (ROI) از تبلیغات گوگل تقریبا 700 درصد است! نتیجه بازدید روزانه بیش از 246 میلیون کاربر که نزدیک به 5.3 میلیارد بار در روز با این تبلیغات تعامل برقرار می کنند.

خب با این مقدمه که با اهمیت گوگل ادوردز آشنا شدید می خواهیم بگوییم چطور باید وارد دنیای تبلیغات در گوگل شوید.

قبلا از آن باید به موارد زیر دقت کنید:

  • مشخص کنید برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود چه اهدافی دارید به عنوان مثال فروش، نصب اپلیکیشن، برندسازی یا ایجاد سرنخ فروش.
  • قرار است چه افرادی مخاطبان شما باشند. آگاهی از شخصیت مخاطب هدف و نوع رفتار او در خرید محصول شما باعث خواهد شد کلمات کلیدی و متون تبلیغاتی را به درستی انتخاب کنید و بنابراین به بهترین نتیجه زودتر برسید.
  • در مرحله بعد باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. ابزارهایی مانند Keyword Planner به همراه روش های متنوع دیگر به شما کمک می کنند کلمات کلیدی با تراکم رقابت بالا و جستجوی زیاد را پیدا کنید و با یک راهکار صحیح آن ها را انتخاب و قیمت گذاری کنید.
  • بدون شک باید ذهنیت شفافی نسبت به بودجه و قیمت گذاری داشته باشید. پس از پیدا کردن کلمات کلیدی، باید برای آن ها قیمت گذاری کنید. زمان تبلیغات در گوگل از مدل های گوناگون می توانید برای قیمت گذاری استفاده کنید که جایگاه تبلیغ شما در صفحه نتایج جستجو به این قضیه، کیفیت تبلیغی که طراحی کردید و کیفیت صفحه فرود تبلیغاتتان بستگی دارد. بعد از مدتی می توانید کلید واژه هایی که بیشترین سود را برای شما دارند انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید ساختار اکانت گوگل ادوردز خود را مشخص کنید. به عبارت دیگر باید تعیین کنید تصمیم به استفاده از چه کمپینی دارید. هر کمپین تبلیغاتی چند گروه تبلیغاتی (Ad Group) می تواند داشته باشد و هر گروه تبلیغاتی نیز چند کلمه کلیدی، متن تبلیغاتی و صفحه فرود را در بر می گیرد.
  • حالا به بخش مهم یعنی نوشتن متون تبلیغاتی می رسیم. بدون شک نوشتن یک متن تبلیغاتی جذاب نرخ کلیک (CTR) تبلیغ شما را بالاتر می برد. برای این بخش می توانید از یک نویسنده خلاق استفاده کنید که با هنر قلم خود خواننده را جذب نوشته می کند.
  • این مرحله به طراحی صفحات فرود اختصاص دارد. صفحه فرود یا لندینگ پیج همان صفحه ای است که کاربر بعد از کلیک روی تبلیغ تان وارد آن می شود. بهتر است به خوبی در مورد اصول طراحی چنین صفحه ای در سایت های معتبر تحقیق کنید و با استفاده از یک طراحی جذاب و کاربرپسند کلیک ها را به سرنخ فروش یا مشتری تبدیل کنید.
  • یکی از راه های بررسی موفقیت تبلیغات در گوگل استفاده از کدهای ردیابی است. به کمک conversion tracking می توانید از درصد کاربرانی که بعد از کلیک و ورود به صفحه شما به مشتری یا عضو تبدیل شده اند آگاهی پیدا کنید و به کمک این کد می توانید رفتار آن ها را کاملا پیگیری کنید و برای کمپین های آینده خود برنامه ریزی بهتری داشته باشید.
  • تحقیقات نشان داده است هر چه افراد بیشتر در معرض تبلیغات قرار گیرند (البته نه در حدی که از آن نفرت پیدا کنند!) احتمال خرید بیشتر خواهد شد. یکی از امکاناتی که تبلیغات در گوگل در اختیار شما قرار می دهد استفاده از سیستم های تبلیغاتی بازاریابی مجدد (ریمارکتینگ) یا هدفگذاری مجدد (ریتارگتینگ) است. با کمک این ابزارها می توانید تبلیغات خود را به افرادی که یک مرتبه وارد سایتتان شده اند مجددا نشان دهید تا احتمال این که مشتری شما شوند بالاتر برود. گزارش ها نشان می دهد به کمک این روش به راحتی می توانید یک مشتری بالقوه را به مشتری نهایی تبدیل کنید.
  • حالا برخی از افراد فکر می کنند تبلیغات در گوگل کاری است که انجام می دهند و تمام می شود. در حالی که اینطور نیست و یکی از موارد مهمی که باید زمان استفاده از گوگل ادوردز در نظر بگیرید بهینه سازی اکانتتان است. شما باید با کمک راه های گوناگون مانند عوض کردن متون تبلیغاتی یا اضافه کردن کلمات کلیدی جدید و یا حذف کلماتی که جزو هدف شما نیستند، کمپین های خود را دائما بهینه کنید تا کیفیت کلیک ها بیشتر شود.

خب حالا که یاد گرفتید زمان استفاده از گوگل ادوردز باید به چه نکاتی اشاره کنید کمی به تنظیمات حساب تبلیغات در گوگل تان رسیدگی می کنیم.

برای ساخت اکانت ادرز گوگل باید یک حساب در گوگل داشته باشید. در مرحله باید موقعیت مورد نظر خود را برای نمایش تبلیغات مشخص کنید (البته به علت تحریم امکان تنظیم روی ایران و شهرهای آن را ندارید) و تنظیمات را انجام دهید. سپس باید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید تا گوگل ماهیانه از حساب شما کم کند.

اما زمان ساخت اکانت باید به یک سری نکات توجه کنید:

  • اولین و مهمترین نکته تعیین ساختار خود اکانت گوگل ادز است. یک ساختار منطقی می تواند روی معیارهای بررسی کیفیت تبلیغات شما تاثیر قابل توجهی بگذارد. از مزایای متعدد آن نیز می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
  1. جذب کاربران و کلیک های مرتبط تر با کسب و کار
  2. به دست آوردن امتیاز کیفی (Quality Score) بالاتر که روی کاهش قیمت هر کلیک کاملا تاثیرگذار است.
  3. مدیریت و بهینه سازی ساده تر حساب

تشخیص کلمات کلیدی برای تبلیغات در گوگل

پس از تعیین ساختار و معماری اکانت خود باید کلمات کلیدی را تشخیص دهید که بخواهیم مثال بزنیم نقش بلوکه های ساختمانی بنای اکانت شما را دارند.

هوش مصنوعی گوگل در این مرحله به خوبی به شما کمک می کند. خود این سایت به شما پیشنهاد می کند برای این که نمایش بیشتری به دست آورید باید برای هر کلمه چه مقدار هزینه کنید یا با چه مقدار هزینه همیشه در نتایج اول و دوم نشان داده می شوید.

استراتژی های قیمت گذاری برای تبلیغات در گوگل

مهمترین اصلی استفاده از گوگل ادوردز نحوه قیمت گذاری هوشمند در گوگل ادز است که به شیوه دستی و خودکار انجام می شود. در حالت دستی با تعیین بودجه به گوگل اختیار کامل می دهید تا براساس رقبایی که دارید قیمت را مشخص کند.

در حالت دستی خود شما برای قیمت گذاری روی گروه های تبلیغاتی و کلمات کلیدی تصمیم می گیرید و براساس آن می توانید بودجه تبلیغاتی با بازدهی پایین را کاهش دهید.

با توضیحات بالای برای موفقیت شما در دنیای تبلیغات در گوگل آرزوی موفقیت می کنیم ولی با توجه به این که باید هزینه کنید توصیه ما استفاده از خدمات یک شرکت حرفه ای است.

انتهای پیام/

http://ana.ir/i/481853
محصولی جدید در عرصه تبلیغات ایران

محصولی جدید در عرصه تبلیغات ایران

مجلس یازدهم از کسب‌وکارهای فناورانه حمایت می‌کند/ حل مشکل مسکن در سال جهش تولید

مجلس یازدهم از کسب‌وکارهای فناورانه حمایت می‌کند/ حل مشکل مسکن در سال جهش تولید

فروش 100 تا 200 درصدی فروشگاه‌های الکترونیکی در آغاز فصل بهار

فروش 100 تا 200 درصدی فروشگاه‌های الکترونیکی در آغاز فصل بهار

اعمال محدودیت‌ کسب و کارها در پایتخت با اقتدار انجام نشده است

اعمال محدودیت‌ کسب و کارها در پایتخت با اقتدار انجام نشده است

اقتضای تدبیر این است که در تزاحم بین سلامت مردم و گشایش برخی از کسب‎ و کار‌ها، حفظ جان مردم در اولویت قرار گیرد

اقتضای تدبیر این است که در تزاحم بین سلامت مردم و گشایش برخی از کسب‎ و کار‌ها، حفظ جان مردم در اولویت قرار گیرد