چهارشنبه  24  مهر  1398
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
معاون دانشگاه آزاد اسلامی همدان مطرح کرد؛

راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی، حرکتی در تضاد با پدیده مدرک‌گرایی

سه شنبه 12 شهریور 1398 ساعت 09:46
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی را حرکتی در تضاد با پدیده مدرک‌گرایی ارزیابی کرد.

منصور اسماعیل‌پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در همدان، توسعه نظام‌یافته مهارت‌آموزی و کارآفرینی در دانشجویان را شرط اساسی شکل‌گیری دانشگاه‌های نسل سوم دانست و اظهار کرد: افق اصلی دانشگاه‌های کارآفرین توسعه مهارت شغلی و حرفه‌ای و توانمندسازی دانشجویان است که منجر به توسعه ملی و حل معضلات جامعه به روش علمی می‌شود.

عضو هیئت‌علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی همدان، مدارس عالی مهارت را مدارسی شامل مهارت‌افزایی و در کنار دانشگاه ارزیابی و خاطرنشان کرد: از طریق ایجاد مدرسه عالی مهارتی، ارتباط میان دانشگاه و صنعت از یک سو و صنعت و جامعه از سوی دیگر عملیاتی می‌شود.

اسماعیل‌پور، راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی را حرکتی در تضاد با پدیده مدرک‌گرایی ارزیابی و تشریح کرد: آنچه مدنظر بوده، کسب مهارت دانشجویان در کنار اخذ مدرک است و به کمک راه‌اندازی دوره‌های مهارت‌زایی در مدارس عالی مهارتی، هم جامعه و هم نیروی کار از یکدیگر منتفع می‌شوند و فارغ‌التحصیلان مدارس مهارتی توانایی لازم برای ایجاد کسب و کار و شغل را به دست می‌آورند.

وی، راه‌اندازی دفتر برگزاری دوره‌های درآمدزا و مهارتی در معاونت پژوهشی واحد همدان را در همین راستا دانست و تصریح کرد:  این دفتر در راستای هماهنگی با ادارات و صنوف مختلف همدان فعالیت خود را آغاز کرده است و مباحث مهارت‌افزایی و هماهنگی با اصناف، کارخانه‌ها، صنایع و بخش خدمات  را پیگیری می‌کند و در این راستا با چند کارخانه و ادارات مختلف تفاهم‌نامه و قرارداد امضا کرده‌ایم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان، مأموریت اصلی در سطح کلان دانشگاه آزاد اسلامی همدان را راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی عنوان کرد و توضیح داد: با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در این عرصه و نیز در حوزه مراکز رشد می‌توان ثروت ناشی از تولید علم و تکنولوژی را در دانشگاه به دست آورد.

اسماعیل‌پور از اخذ 4 هزار کد دوره در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: به کمک این کدها که از وزارت علوم دریافت شده‌اند، دوره‌های مهارت‌زایی منطبق بر سرفصل‌های کاملاً کاربردی و همسو با نیاز بازار تنظیم می‌شود و پس از تشکیل کلاس‌های مهارتی ضابطه‌مند، گواهینامه‌های مورد تأیید سازمان‌ها، ارگان‌ها و اصناف به حرفه‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با استناد به ظرفیت فوق‌العاده بالای کارگاهی، آزمایشگاهی، استادان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان و مجوزهای اخذشده از سازمان مرکزی تأکید کرد: در رشته‌هایی مانند صنایع چوب، صنایع غذایی، کامپیوتر سخت‌افزار و نرم‌افزار، مکانیک، جوشکاری، تراشکاری، فلزکاری و نانوایی دوره‌ها را با کدها و آزمون‌های منطبق بر سرفصل برگزار می‌کنیم و با صدور گواهی مهارت دریافت پروانه کسب را توسط مهارت‌آموز امکان‌پذیر می‌‌کنیم.

انتهای پیام/4078/4062/

http://ana.ir/i/413820
ثبت‌نام بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد

ثبت‌نام بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد

تولید ثروت و کاربردی‌سازی دانش‌، هدف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی

تولید ثروت و کاربردی‌سازی دانش‌، هدف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی

 اگر از تولید علم به ثروت نرسیم بیت‌المال را حرام کرده‌ایم

اگر از تولید علم به ثروت نرسیم بیت‌المال را حرام کرده‌ایم

پردیس‌ دانشگاه‌های دولتی تأثیری در رشد و توسعه دانشگاه و جامعه ندارد 

پردیس‌ دانشگاه‌های دولتی تأثیری در رشد و توسعه دانشگاه و جامعه ندارد