چهارشنبه  20  آذر  1398
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
طاعتی تشریح کرد:

دلایل اصلی اهمیت نقش مخاطب‌شناسی چیست؟

يكشنبه 06 مرداد 1398 ساعت 14:10
کارشناس حوزه فرهنگی گفت: زدودن نگرانی و اضطراب مخاطبان، ترغیب برای رشد تربیتی و آموزشی خود و شکل‌گیری نگرش پویا چند نمونه از دلایل اصلی اهمیت نقش مخاطب‌شناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، خیرالله طاعتی صبح امروز در کارگاه مخاطب‌شناسی ویژه روحانیون و مسئولان فرهنگی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان تعریف مخاطب اظهار کرد: برقراری ارتباط با مخاطب از دیرباز مدنظر گروه‌های سیاسی، فرهنگی و تجاری بوده و در این باره، شناخت دقیق از مخاطب نقش مهمی را در چگونگی ارتباط با مخاطبان ایفا می‌کند؛ زیرا به گوینده و یا ناشر کمک می‌کند تا بر اساس خواست، نگرش، ارزش‌ها و علایق مخاطبان به امر انتشار محتوا بپردازد.

 وی با بیان اینکه اهمیت نقش مخاطب موجب شکل‌گیری ایده مخاطب‌شناسی می‌شود، گفت: زدودن نگرانی و اضطراب مخاطبان، ترغیب برای رشد تربیتی و آموزشی خود، شکل‌گیری نگرش پویا و مثبت میان مربیان و متربی، سهولت بخشیدن به انتقال مفاهیم از معلم به مخاطبان، ایجاد سازگاری میان مباحث با نیازها و ظرفیت مربیان، و احترام به مخاطب به‌عنوان رکن اساسی در تربیت و آموزش از دلایل اصلی اهمیت نقش مخاطب‌شناسی است.

کارشناس حوزه فرهنگی تصریح کرد: باید از خودشناسی به مخاطب‌شناسی دست یابیم و تا خود را نشناسیم، نمی‌توانیم یک سخنران خوب باشیم.

انتهای پیام/4121/4103/

http://ana.ir/i/407398
مهارت‌های زندگی نحوه رویارویی با چالش‌های زندگی را آموزش می‌دهد

مهارت‌های زندگی نحوه رویارویی با چالش‌های زندگی را آموزش می‌دهد

لزوم تغییر سرفصل‌های درسی در دانشگاه‌ها به سمت شیوه‌های کارگاهی

لزوم تغییر سرفصل‌های درسی در دانشگاه‌ها به سمت شیوه‌های کارگاهی

پیشگیری اجتماع‌محور از آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های دانشگاهی

پیشگیری اجتماع‌محور از آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های دانشگاهی

برنامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برای ایجاد برند در زمینه پوشاک

برنامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برای ایجاد برند در زمینه پوشاک