پنجشنبه  28  شهریور  1398
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
صاحبان ایده بخوانند؛

خلاقیت و نوآوری در کسب‌وکار مستلزم سخت‌کوشی و خطرپذیری است

يكشنبه 27 مرداد 1398 ساعت 06:45
خلاق بودن مستلزم سخت‌کوشی زیاد و کمی خطرپذیری است، این ویژگی یک جزء اساسی در مالکیت یک کسب‌وکار کوچک است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نوآوری در استارت‌آپ یکی از راهکارهای ایجاد تمایز و سبقت از رقبا در کسب‌وکار است، حال سوال اینجاست که چگونه می‌توان از نوآوری برای تقویت یک استارت آپ استفاده کرد؟

در وهله نخست باید اذعان کرد که لازم نیست چرخ دوباره اختراع شود (لازم نیست همه چیز را از ابتدا شروع کنید). با اصلاح محصولات یا خدمات کنونی، آزمودن یک راهبرد جدید بازاریابی یا پیدا کردن تأمین کننده‌ای که نرخ بهتری را پیشنهاد می‌کند، راهکاری برون‌زا و تحول گرایانه تلقی می‌شود. نوآوری باید ساده و کم هزینه باشد.

نوآوری باید به روالی همیشگی تبدیل شود. صاحبان کسب‌وکار باید هر هفته، تقریبا یک ساعت برای اجرای فن بارش فکری، پرورش خلاقیت خود، گروه و تعیین اهدافی که آنها را از طریق فنونی همانند ترسیم نقشه ذهنی به اصلاح کسب‌وکار تشویق می‌کنند، در برنامهٔ زمانی خود جای دهند.

صاحبان استارت‌آپ خوب است برای دریافت پیشنهادها تقاضا کنند. از کارکنان، مشتریان و حتی فروشندگان یا تأمین کنندگان نظرسنجی به عمل بیاورند یا از آن‌ها بپرسند که آیا در مورد این‌که چگونه می‌توانند تجارت خود را اصلاح کنند پیشنهادی دارند یا خیر.

مدیران کسب‌وکار توافق و همکاری تیم را جلب کنند و آن‌ها را در سراسر فرآیند نوآوری مانند حل مسائل در طول یک جلسه، تهیه کردن جعبه پیشنهادها، پاداش دادن به آن‌ها برای ارائه ایده‌هایی که اجرا می‌شوند و تدارک دیدن کارگاه‌های خلاقیت یا نوآوری دخالت دهند. صاحبان استارت‌آپ باید روی نوآوری سرمایه‌گذاری کنند. تکنولوژی و تجهیزاتی که می‌توانند باعث بهبود عملیات تجاری شوند را خریداری کنند. علاوه بر این، برای توسعه محصولات و خدمات جدید نیز سرمایه‌گذاری بسیار ضروری است.

صاحبان کسب‌وکار همواره باید درحال تعلیم خود باشند. با حضور یافتن در کارگاه‌ها، وبینارها، همایش‌ها، گردهمایی‌های صنایع محلی و خواندن همه چیز از وبلاگ‌ها گرفته تا کتاب‌ها، به یادگیری مهارت‌ها یا اطلاعات جدید ادامه دهند. یادگیری در همه حال و همه شرایط موجب پویایی مجموعه و یافتن پاسخ مناسب برای مسائل می‌شود. 

مدیران باید روندهایی که به آن‌ها بهایی داده نشده است را مهار کنند. آنها باید منابع خود را صرفاً به چیزی که ممکن است رخ دهد اختصاص ندهند. روی روندهایی که در حال حاضر مد روز تلقی می‌شوند و نیز روندهایی که رقبا آن‌ها را نادیده گرفته‌اند تمرکز کنند.

خلاق بودن مستلزم سخت‌کوشی زیاد و کمی خطرپذیری است. اما اگر متفکران استارت‌آپی می‌خواهند پیشرفت کنند و از رقبای خود جلوتر باشید، این ویژگی یک جزء اساسی در مالکیت یک کسب‌وکار کوچک است.
صاحبان کسب‌وکار باید به جای ماندن در وضعیت کنونی، همیشه در جستجوی ایده‌های جدیدی باشند که پویایی کسب‌وکار را ارتقاء خواهد داد.

انتهای پیام/4107/4116/
 

http://ana.ir/i/410972
مرکز نوآوری مانا ظرفیت پشتیبانی از ۲۰ تیم با محوریت زنان را دارد

مرکز نوآوری مانا ظرفیت پشتیبانی از ۲۰ تیم با محوریت زنان را دارد

استارت‌آپ‌ چیست؟/ چگونه یک استارت‌آپ‌ به تجارتی موفق بدل می‌شود؟

استارت‌آپ‌ چیست؟/ چگونه یک استارت‌آپ‌ به تجارتی موفق بدل می‌شود؟

ایمیل‌مارکتینگ رابطه‌ساز با مشتریان، یکی از روش‌های راهبردی بازاریابی است

ایمیل‌مارکتینگ رابطه‌ساز با مشتریان، یکی از روش‌های راهبردی بازاریابی است

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک برای فروش محصول و خدمات است

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک برای فروش محصول و خدمات است

دیجیتال مارکتینگ ظرفیت کم‌نظیری برای توسعه کسب‌وکارهای نوپا ایجاد کرده است

دیجیتال مارکتینگ ظرفیت کم‌نظیری برای توسعه کسب‌وکارهای نوپا ایجاد کرده است

توانمندی‌ها و استعدادهای افراد می‌تواند نقطه شروع کسب‌وکارهای خانگی باشد

توانمندی‌ها و استعدادهای افراد می‌تواند نقطه شروع کسب‌وکارهای خانگی باشد

موفقیت کسب‌وکارهای نوپا از زیربنایی نشأت می‌گیرد که در طول مسیر ساخته‌ شده است

موفقیت کسب‌وکارهای نوپا از زیربنایی نشأت می‌گیرد که در طول مسیر ساخته‌ شده است

ایده‌پردازان برای موفقیت در راه‌اندازی کسب‌وکار باید به نقاط قوت خود تمرکز کنند

ایده‌پردازان برای موفقیت در راه‌اندازی کسب‌وکار باید به نقاط قوت خود تمرکز کنند