سردار طلایینیک گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی صنعت دفاعی کشور در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و هرگونه عبور دشمن از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع، پشیمانکننده و تنبیهی سخت مواجه خواهد شد.
سرلشکر خلبان علی عبداللهی در پیامی به مناسبت نخستین سالگرد جنگ تحمیلی دوم، بر آمادگی کامل نیروهای مسلح کشورمان برای انجام عملیاتهای تاثیر محور و پاسخ کوبنده به هر تهدید دشمن تاکید کرد.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با رد ادعاهای دشمن درباره نابودی تجهیزات دفاعی ایران، از آمادگی کامل نیروهای مسلح و واردکردن خسارات فراوان به دشمن آمریکایی خبر داد و گفت: قدرت امروز ما به مراتب از زمان جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بیشتر است.
نمایندهٔ ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر جایگاه جهاد در منظومه معارف اسلامی، گفت: مهمترین برگه ورود به بهشت جهاد است و شهادت نخستین پاداش مجاهدان به شمار میرود. وی همچنین با تشریح اهداف دشمن در جنگ ۱۲ روزه، اظهار داشت که جبهه استکبار با تصور برچیدن نظام اسلامی و تجزیه ایران وارد میدان شد، اما با رهبری حکیمانه، ایستادگی مردم و اقتدار نیروهای مسلح با شکست مواجه شد.
۱۲ فروند موشک بالستیک محل استقرار جنگندههای F۳۵، F۱۵، F۱۶ آمریکایی و همچنین تاسیسات مهم ارتش تروریستی آمریکا واقع در پایگاه هوایی و مرکز کنترل الازرق را هدف قرار داده و آن تاسیسات و مقدار زیادی از جنگندهها را منهدم کردند.