حمزه وطندوست، معاون حملونقل و ترافیک منطقه ۱۱، از اجرای طرح ترسیم پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی بر کف خیابان کارگر جنوبی خبر داد و آن را پاسخی نمادین به حملات مستمر و شرایط جنگی جاری علیه کشور عنوان کرد.
سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به حمله عوامل صهیونیستی به مراکز خدماتی مانند آتش نشانی و اتوبوس ها در ایام دی ماه گفت : در جنگ اخیر هم صهیونیست ها حمله به مراکز خدمت رسانی را در برنامه داشته اند.
با گذشت یک ماه از تجاوز دشمن صهیونیستی ـ آمریکایی به خاک ایران، شهرداری تهران با اجرای مجموعهای از اقدامات فوری و مستمر، نقش مؤثری در مدیریت بحران، امدادرسانی و حفظ پایداری خدمات شهری ایفا کرده است.
مهدی قمی، شهردار منطقه ۱۱، با اشاره به شرایط خاص جنگی و همزمانی آن با ایام نوروز، از آمادهباش کامل مجموعه مدیریت شهری و رسیدگی با قید فوریت به مشکلات شهروندان آسیبدیده خبر داد.
سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به عملیاتهای گسترده امدادی در هفتههای اخیر گفت: آتشنشانان تهران طی ۲۷ روز ابتدایی جنگ رمضان بیش از ۳۰۰ نفر را از موقعیتهای بسیار خطرناک نجات دادهاند.
سخنگوی شهرداری تهران گفت: در صورت جنگ زمینی آمریکا با ایران، قطعاً ما اسیرانی خواهیم داشت پیشنهادم این است که آنان را با خائنینی مانند مسیح علینژاد و علی کریمی معاوضه کنیم تا ببینیم مردم با وطنفروشان چه میکنند.
شهردار تهران گفت: در جریان این جنگ، ۴۸۹ نقطه از پایتخت آسیب دیده و ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیازمند بازسازی هستند، همچنین نزدیک به ۱۴۰۰ خانوار معادل بیش از چهار هزار نفر در ۳۰ هتل پایتخت اسکان یافتهاند.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با محکومیت حملات به مراکز غیرنظامی، از تخریب دهکده محیط زیستی جنوب تهران و مختل شدن عملکرد مخازن تعدیل سیلاب خبر داد.