دبیر کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی بابل، با اشاره به تداوم برخی مطالبات دانشجویی، تأکید کرد که اولویت اصلی، شنیده شدن صدای دانشجو توسط مسئولان است و خواستار بهبود سازوکارهای تعاملی بین بدنه دانشجویی و مدیریت دانشگاهها شد.
دبیر کانون ادبی آوای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، با تأکید بر اینکه فعالیتهای هنری و ادبی مکمل مسیر دشوار پزشکی هستند، خواستار شد تا فضا و بستر لازم برای شکوفایی استعدادهای غیردرسی دانشجویان، در کنار تلاشهای علمی، فراهم شود.
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر لزوم توجه به رویکرد رهبر انقلاب در مورد «حلقههای میانی» تأکید کرد و این مفهوم را کلید تقویت بستر گفتوگو در فضای دانشگاه دانست.
وزیر بهداشت گفت: در آستانه شانزدهم آذر، روز بزرگداشت سه شهید راه آزادی، سخن از شرافت، کرامت و پیمانی است که شما با علم پزشکی بستهاید. تحصیل در این رشته، تنها آموختن دانش نیست؛ مرهمنهادن بر رنج انسانها، فهم کرامت زیست انسانی و کوششی است برای گشودن افقهای تازه در سلامت جامعه. باور دارم که پژوهشهای شما، فردایی روشنتر را برای این سرزمین رقم خواهد زد.
وزیر بهداشت با اشاره به افزایش صددرصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی طی چهار سال گذشته گفت: این در حالی است که تعداد اساتید دانشگاهها ۹ درصد و خوابگاهها ۲۰ درصد افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اعلام کرد که این دانشگاه در آستانه روز ۱۶ آذر، روز دانشجو، میزبان برگزاری مراسم گرامیداشت با حضور رئیس جمهور خواهد بود.
به مناسبت روز دانشجو و با درخواست معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت
با درخواست مسعود حبیبی معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت و به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، بازدید از موزهها و اماکن فرهنگی وتاریخی به مدت دو روز برای دانشجویان و اساتید دانشگاههای سراسر کشور رایگان شد.
جمعی از دبیران تشکلهای اسلامی، مسؤولان بسیج دانشجویی و نمایندگان برخی تشکلهای دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور صبح امروز سهشنبه ۱۱ آذر در آستانه روز دانشجو با دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت دیدار و گفتوگو کردند.