دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت الاسلام کمال خداداده:

رویکرد کانون‌های مساجد در دهه کرامت، جریان سازی در عرصه فرهنگ عمومی است

رویکرد کانون‌های مساجد در دهه کرامت، جریان سازی در عرصه فرهنگ عمومی است
حجت الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ازاولویت‌های فرهنگی خود در دهه کرامت گفت.
کد خبر : 910997

حجت الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: امسال در دهه کرامت رویکرد ما جریان سازی و جریان آفرینی در عرصه فرهنگ عمومی کشور است. فضا‌هایی که با عنوان شهادت تا ولادت در تقویم ما ثبت شده بهترین فضا‌ها برای ترسیم و ترویج الگو‌های دینی اسلامی هستند.

وی در این باره افزود: منظور از الگو‌ها بهترین کسانی اند که زندگی را در عرصه خانواده، مجاهدت، ایثارگری و هر حوزه دیگری از ائمه تاسی کرده اند، معنویت ائمه بهترین الگو‌ها برای ما هستند؛ بنابراین ما هم در کانون‌های مساجد در دهه کرامت پس از سال‌ها به نظرم به این بلوغ تشکیلاتی رسیدیم که جریان دهه کرامت را به عنوان یکی از جریانات مهم فرهنگی کشور با کنشگری مناسب جلو ببریم.

حجت الاسلام خداداده اظهار داشت: مثلا مفاهیم خواهر، دختر، برادر و ... همه در دهه کرامت الگو‌های مناسب می‌توانند داشته باشند در بین ائمه معصومین مفهوم خواهر الگوگرفته از فاطمه معصومه و مفهوم برادر احمدد بن موسی شاهچراغ و ... می‌توانند باشند و همه اینها محل جریان آفرینی هستند که این مفاهیم را جا بیاندازیم و جامعه را نسبت به آنها حساس کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی کشور از این طریق ارتقا پیدا می‌کند، افزود: جامعه با این مفاهیم به سمت یک سبک زندگی درست که همان تمدن ایرانی اسلامی است، حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته