دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با برگزاری نشست خبری؛

فراخوان سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد

فراخوان سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
فراخوان سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه در رشته‌های هنری، ادبی و علمی منتشر شد.
کد خبر : 910855

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه پیش از ظهر امروز با اجرای حامد عسگری در آستان مقدس حضرت امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، داود منافی پور دبیر و موسس این جشنواره عنوان کرد: امروز برای رویدادی بسیار مهم گردهم آمده ایم. این سوگواره بین المللی با موضوع «پیراهن معظم حضرت سید الشهدا (ع)» برگزار خواهد شد. این موضوع نه تنها جدید، بلکه بی سابقه و راهبردی برای جهان شیعه است.

وی اظهار کرد: همه انبیای الهی مقدمه‌ای برای ظهور حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) بودند. در آخرین روز‌های حیات ظاهری پیامبر اکرم (ص) ولایت امیرالمومنین (ع) به عنوان باب توحید بی همتایی مطرح شد و با آغاز این ولایت، دین خدا پسندیده شد. بعد از رحلت پیامبر راهزنان طریق، مسیر هدایت بشر و توحید را منحرف کردند و هنوز هم بعد از ۱۴۰۰ سال این زحمات برای اهل توحید وجود دارد.

منافی پور عنوان‌کرد: جهان از بهشت حضرت ختمی مرتبت فاصله گرفته و در غرقاب این بدعت در حال غرق شدن است. این انحراف به گونه‌ای بود که پنجاه سال پس از این انحراف، سقیفه از حمل یزید بن معاویه فارغ شد. ثمره سقیفه قیام عاشورا بود. این گونه بود که امام‌حسین (ع) با اهدای خون قلبش انسان را از گرداب جهالت نجات داد. حضرت سیدالشهدا (ع) با نوای «هل من ناصر ینصرنی» از درون گودال قتلگاه همه انسان‌ها و همه تاریخ را صدا کرد.

این پژوهشگر دینی گفت: خداوند سازنده عاشورا بود. عاشورا نقطه بلند تلاقی و مواجهه عقل و جهل، سیاهی و سفیدی و‌خیر و شر است. حضرت زینب (س) مامور شد که صدای این تقابل و این رخداد تاریخی را به گوش همه تاریخ برساند.

 ماجرای شنیدنی پیراهن معظم حضرت سید الشهدا(ع)

وی افزود: خداوند از قبل از خلقت پیراهنی را خلق کرد که اسمش قمیص الرضا بود؛ و پرودگار به پیامبرش دستور داد که مردم را با همین پیراهن به توحید و نبوت دعوت کرد و وبا ضمانت همین پیراهن بود که توبه حضرت آدم پذیرفته شد، آتش بر ابراهیم سرد و گلستان شد و چشمان نابینای یعقوب بینا شد.

منافی پور عنوان کرد: این انبیاء به حرمت و ضمانت این پیراهن که از بهشت نازل شده بود، نجات پیدا کردند. پیامبر اکرم (ص) در همه جنگ‌ها از این پیراهن استفاده میکردند. سه روز قبل از شهادت حضرت فاطمه (س) آن بانوی بزرگوار این پیراهن را به حضرت زینب دادند و گفتند که زمانی این پیراهن را برادرت از تو خواهد گرفت که به معنای شهادت او خواهد بود.

دبیر «نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه» گفت: این پیراهن بنا بر روایات موجود نزد حضرت ولیعصر (عج) است و جوشش خون از آن به معنای نزدیک شدن ظهور خواهد بود؛ و در روز قیامت، حضرت فاطمه (س) با این پیراهن به عنوان سند مظلومیت فرزند بزرگوارش به خونخواهی خون حضرت سیدالشهدا بر می‌خیزند. این پیراهن سیمای مظلومیت کربلا است. تاریخ نیاز به تصویر و نماد دارد. این پیراهن داستان ظلمی که در کربلا شد را برای همه اعصار تبیین می‌کند. این پیراهن، نماد و شاهد و تصویر مظلومیت حضرت امام‌حسین (ع) است.

وی افزود: این پیراهن برای مومنان پیام آور رحمت است و برای کافران نماد ترس و رعب. به تأسی از دخت مکرم پیامبر (ص)، این پیراهن مشروعیت انتقام خواهی دارد.مطرح کردن این پیراهن، مقدمه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) است.

فراخوان سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد

منافی پور اظهار کرد: ما امروز از فراخوانی برای سوگواره سفینه انجام رونمایی میکنیم که برای همه و همه مکاتب بشری عالم است. این فراخوان شاخه‌های هنری ادبی و علمی دارد.

سپس مجید اسماعیلی عضو هیات اندیشه ورزان این سوگواره گفت:  به یقین موضوع سیدالشهدا (ع) مهم ترین مسئله‌ای است که در اسلام و دنیا وجود دارد و به شدت مورد هجوم شیاطین مختلف قرار دارد. سربازان  این لشگر شیطانی، دو هدف دارند: اول این که می خواهند موضوع امام حسین علیه السلام را کوچک کنند و  دوم این که قصد مادی کردن این اتفاق را دارند  و هر چه از غیب در خصوص این اتفاق آمده در پی از بین بردن آن هستند.

 وی افزود: اگر بفهمیم مهم‌ترین مسئله آفرینش، سیدالشهدا (ع) علیه السلام است، می توانیم به موضوع امام زمان (ع)  و ظهور آن حضرت  هم می‌توانیم نزدیک شویم. موضوع پیراهن حضرت سید الشهدا(ع)  یک روزنه آشکار و روشن به این جهان غیب است. در جهان غیب، موضوعی مهم تر از این مسئله سیدالشهدا و عاشورا وجود ندارد که نیاز امروز بشر هم هست ان‌شاالله این موضوع تبدیل شود به موضوعی که زیست شیعه را تحت الشعاع قرار دهد و در آخر اینکه هر کس خود را به سفینه النجاه گره زد نجات خواهد یافت.

 معرفی سرگروه‌های بخش‌های مختلف سوگواره

در پایان این نشست ضمن رونمایی از تندیس این سوگواره محمد رسولی بعنوان معاونت ادبی ، حامد عسگری بعنوان معاونت هنری، کوروش زارعی بعنوان معاونت هنرهای نمایشی ، مسعود نجابتی در بخش گرافیک، عبدالحمید قدیریان در بخش نقاشی، محمود حبیبی کسبی در بخش شعر، سیدحسین متولیان در بخش ترانه و موسیقی و مهدی قزلی در بخش داستان معرفی شدند.

گزینش موضوعی بدیع همچون «پیراهن امام حسین (علیه السلام)» برای این سوگواره، و حضور اساتید و داوران برجسته در این نشست، نویدبخش برگزاری رویدادی فاخر و ماندگار در سطح بین المللی خواهد بود.لازم به ذکر است که نخستین دوره سوگواره بین‌المللی سفینة النجاه با هدف تبیین پیراهن معظم امام حسین علیه السلام و معرفی این نماد تام عاشورا در جهان می باشد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از این سوگواره می‌توانند به وب‌سایت www.al-nejat.com مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته