دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تا ساعتی دیگر؛

«ویرجین گلکتیک» نخستین زن اوکراینی را به فضا می‌برد

«ویرجین گلکتیک» نخستین زن اوکراینی را به فضا می‌برد
شرکت فضایی ویرجین‌گلکتیک امشب در ششمین ماموریت مداری خود نخستین زن اوکراینی  و ۳  فضانورد دیگر را با پرواز زیرمداری به فضا پرتاب می‌کند.
کد خبر : 893064

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری انا به نقل از اسپیس، شرکت فضایی ویرجین‌گلکتیک امشب در ششمین مأموریت مداری خود نخستین زن اوکراینی  و ۳  فضانورد دیگر را با پرواز زیرمداری به فضا پرتاب می‌کند.

این شرکت فضایی قصد دارد ششمین پرواز فضایی تجاری خود را امروز، ششم ژانویه، ظهر روز جمعه به وقت منطقه زمانی شرقی برابر با ۲۰:۳۰ شب به وقت تهران انجام دهد.

این ماموریت که «۰۶» نام دارد، چهار مسافر خصوصی را به فضای زیر مداری می‌فرستد و آنها را از این موقعیت بر‌می‌گرداند. 

شرکت فضایی ویرجین‌گلکتیک از یک سیستم پرتاب در هوا استفاده می‌کند که شامل یک هواپیمای فضایی «وس یونیتی» و یک‌حامل هواپیما با دو مخزن سوخت به نام «VMS Eve» است که هواپیمای فضایی را به ارتفاع ۱۵ هزار متری زمین می‌برد و سپس آن را رها می‌کند. در مرحله بعد موتور‌های موشک هواپیمای فضایی روشن می‌شوند تا آن را به مرز فضا ببرند.

از آنجایی که ویرجین‌گلکتیک به پخش زنده و اینترنتی این عملیات اشاره نکرده، به نظر نمی‌رسد که علاقه‌مندان بتوانند این ماموریت را تماشا کنند. این شرکت احتمالاً مانند ماموریت‌های اخیر توضیح روند پرتاب فضانوردان را در طول پرواز در شبکه اجتماعی ایکس بروزرسانی می‌کند.

تا بعدازظهر پنجشنبه (بیت‌و‌پنجم ژانویه)، ویرجین گلکتیک هویت مسافران را فاش نکرده و فقط کشور‌های ویا ایالت‌های آنها را اعلام کرده بود. 

به گفته این شرکت، فصانوردان حاضر در این سفر اهل تگزاس، کالیفرنیا، اتریش، نوادا و اوکراین هستند.

نمایندگان شرکت ویرجین‌گلکتیک در بیانیه‌ای ایمیلی گفتند، چهارمین مسافر این پرواز نخستین زن اوکراینی است که سفر به فضا را تجربه می‌کند.

مسافران یونیتی قبل از فرود آمدن به زمین برای فرود در بندر فضایی آمریکا، چند دقیقه بی وزنی را تجربه خواهند کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این ماموریت نخستین ماموریت ویرجین در سال جاری و یکی از آخرین پرواز‌های یونیتی خواهد بود. این شرکت گفته است که به زودی هواپیمای فضایی را که تا به امروز تمام پرواز‌های فضایی ویرجین را انجام داده است، بازنشسته می‌کند تا بر روی فضاپیمای آینده خود، کلاس دلتا خود تمرکز کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته