دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بزرگ‌ترین پروژه فضایی هند عملیاتی می‌شود

بزرگ‌ترین پروژه فضایی هند عملیاتی می‌شود
سازمان فضایی هند نه تنها تصمیم دارد ایستگاه فضایی مختص به این کشور را در مدار زمین مستقر کند، بلکه پیش از آن فرود انسان بر روی ماه را اجرایی می‌کند.
کد خبر : 873973

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایندیاتایمز، مأموریت گاگانیان (Gaganyaan) یکی از بزرگترین پروژه‌های فضایی هند است که به تأسیس یک ایستگاه فضایی هندی تا  سال و۲۰۳۵همچنین اجرای مأموریت فرود روی ماه می‌پردازد.

استفاده از کلمه گاگانیان معادل «یانابگ» است که به ژرفای فضایی اشاره دارد. این پروژه در واقع به عنوان یک پاسخ به عدم تردید و همراهی دیگر کشورهای فعال در زمینه اکتساب دانش و تکنولوژی در صنعت فضا و فضانوردی مطرح شده است.

این مأموریت جزو نخستین سفرهای فضایی حضوری هند است که آن را به دست یافتن  فضای خارج از کره زمین و اکتشاف فضای بیرون از سیاره زمین هدایت می‌کند.

این پروژه همچنین به توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با امور فضاپیمایی، رباتیک، راهبری فضایی و سیستم‌های مرتبط با فضانوردی می‌پردازد. هدف دیگر از این پروژه، توسعه صنعت فضا در هند و تجاری‌سازی آن است.
 
این پروژه برای توسعه صنایع مرتبط با فضانوردی در هند، اقتصاد این کشور را به منظور پیشرفت و توسعه هدف قرار می‌دهد.

مأموریت ایستگاه فضایی هند در حال حاضر در مراحل مطالعاتی و آزمایشی قرار دارد و تلاش می‌شود از تجربه‌های دیگر کشورهای فعال در این حوزه نظیر آمریکا و روسیه بهره‌برداری شود. به عنوان قدمی نخست، هند در حال ساخت فضاپیمایی «تی دی وی آرال وی» (TVD RLV) است که برای آن تست بدون سرنشین تعریف شده است.

ایستگاه فضایی هند نه تنها قادر به پشتیبانی از فضانوردان هندی در مأموریت‌های فضایی خارجی است، بلکه برای انجام تجربیات علمی و پژوهش‌ها در فضا نیز قابل استفاده خواهد بود.

همچنین، یکی از اهداف پایانی هند در زمینه علم و تکنولوژی فضا، اجرای یک مأموریت سفر حضوری به ماه است. هند قصد دارد تا سال ۲۰۲۴یا ۲۰۲۶ یک فضانورد هندی را در تنها قمر کره زمین مستقر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته