دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ناسا: نمونه سیارک «بنو» حاوی مولکول‌های آب و کربن است

ناسا: نمونه سیارک «بنو» حاوی مولکول‌های آب و کربن است
ناسا روز گذشته بخشی از مواد جمع‌آوری شده از سیارک بنو را که توسط کپسول فضایی آمریکا به زمین بازگشت را در معرض نمایش عموم قرار داد.
کد خبر : 872940

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، ناسا نمونه‌هایی از سیارک «بنو» را که با یک کپسول در ماه گذشته به زمین بازگردانده شد رونمایی کرد.

ناسا در جمع‌آوری این نمونه کمترین اشتباه را تجربه کرده است، این نمونه که سه سال پیش توسط کاوشگر «اسیریس-رکس» از سیارک نزدیک به زمین «بنو» برداشته شد و بیش از دو هفته قبل با چتر در صحرای یوتا فرود آمد، در مرکز فضایی جانسون ناسا در شهر هیوستون در ایالت تگزاس رونمایی شد. 

دانشمندان ناسا به نتایجی رسیده‌اند که می‌تواند اهمیت زیادی در مطالعات آینده داشته باشد و به بررسی‌های مرتبط با زمین کمک کند.

نتایج بررسی این نمونه نشان می‌دهد که این سیارک قدرت نگهداری آب را دارد و با وجود غنی بودن از کربن، خاک حاوی مواد معدنی رس را نیز داراست. این مواد حاوی رس از نظر نمونه پراکندگی در سطح بین سیاره‌ای موضوعی است که تا به حال دیده نشده است.

یافته‌های به دست آمده از بررسی‌های جدید سیارک بنو حاکی از وجود مواد معدنی بر روی سیارک است؛ این یافته‌ها نشان می‌دهند احتمالاً این سیارک که تصور می‌شد حیات زمین را تهدید می‌کند شرایط زندگی داشته باشد. 

محققان باور دارند، بررسی بنو می‌تواند نحوه تکامل دیگر سیاره‌ها را درک کنیم و مطالعات هوشمندانه‌تری در زمینه پیدایش و گسترش حیات انجام دهیم.

بخشی از نمونه‌های بازگشته از این کپسول در دسترس محققان قرار می‌گیرد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به مطالعه و تحلیل عمیق‌تری پرداخته و مسائل مرتبط با حیات را در سیارات دیگر بررسی کنند. این داده‌ها می‌تواند برای حل مسائل پیدایش زمین مناسب باشد و به دانشمندان کمک کند تا ابزار‌ها و تکنولوژی‌های بهتری برای کار با سیارک‌ها و نمونه برداری از آن‌ها ایجاد کنند.

تکنسین‌های سازمان هوانوردی و فضای ایالات متحده آمریکا همچنان به طور روشمند در حال جداسازی نمونه‌های سیارک بنو هستند و امتظار می‌رود این فرآیند دو هفته دیگر طول بکشد.

دانته لورتا، محقق اصلی ماموریت اسیریس-رکس در دانشگاه آریزونا یادآوری کرد: نمونه‌های آزاد شده از محفظه کپسول، بلافاصله با میکروسکوپ‌های الکترونی و ابزار‌های اشعه ایکس مورد بررسی قرار گرفتند و آنچه محققان از مشاهدات خود یافتند موادی با کربن بالا، تقریباً ۵ درصد وزن عنصری ضروری برای تمام حیات روی زمین و همچنین مولکول‌های آب بود که در ساختار متبلور خاک رس محصور شده بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته