دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1402 - 14:09

«کاربرد الیاف پلاستیکی بافته‌شده در تیر‌های بتن‌آرمه» ثبت اختراع شد

«کاربرد الیاف پلاستیکی بافته‌شده در تیر‌های بتن‌آرمه» ثبت اختراع شد
دانشجوی مقطع دکتری رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان موفق به ثبت اختراع و انتشار مقاله علمی و پژوهشی شد.
کد خبر : 872116

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رامین طلوع‌جوینده دانشجوی مقطع دکتری رشته مهندسی عمران گرایش سازه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با همکاری علی همتی به‌عنوان استاد راهنما و علیرضا مرتضائی به‌عنوان استاد مشاور در انجام رساله دکتری موفق به انتشار مقاله علمی تخصصی با عنوان «کاربرد الیاف پلاستیکی بافته‌شده در تیر‌های بتن‌آرمه» «Using woven recycled plastic fibers in rein ferced concrete bean» شد.

این مقاله دریکی از معتبرترین مجلات بین‌المللی Q۱ رشته مهندسی عمران«Construction & Building Material» در پایگاه elsevir که از مهم‌ترین انتشارات علمی دنیا، ارزیابی می‌شود، به چاپ رسیده است.

مطالب علمی این مقاله پیرامون استفاده از الیاف پلاستیکی به‌عنوان جایگزین بخشی از میلگرد‌های فولادی طولی و عرضی در تیر‌های بتن‌آرمه و در راستای توسعه پایدار بوده و حفظ محیط‌زیست و کاهش حجم پلاستیک در طبیعت از اهداف این اختراع علمی است.

علی همتی و علیرضا مرتضایی از اعضای هیئت علمی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان بوده که علاوه بر تألیف کتب مختلف و نگارش مقالات علمی، راهنمایی و مشاوره تعداد زیادی از دانشجویان رشته عمران را در انجام مراحل پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد و رساله دکتری عهده‌دار بوده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته