دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جعل عمیق پا در کفش «پوتین» کرد/ جعل چهره‌های سیاسی در جشنواره کن

جعل عمیق پا در کفش «پوتین» کرد  جعل چهره‌های سیاسی در جشنواره کن
یک کارگردان لهستانی با استفاده از نرم‌افزار‌های هوش مصنوعی چهره‌ای جعلی از ولادیمیر پوتین را در جشنواره کن به نمایش درآورد.
کد خبر : 912293

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فرانس ۲۴، فیلم زندگینامه ولادیمیر پوتین در جشنواره کن در حالی به نمایش درآمد که شخصیت او بدون حضور واقعی‌اش یعنی به کمک فناوری هوش مصنوعی در فیلم دیده می‌شود.

تریلر این فیلم با نمایی توهین‌آمیز از پوتین که پوشک به پا دارد و روی زمین نشسته شروع می‌شود. چهره پوتین با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی به بدن یک بازیگر پیوند خورده است.

فیلم عنوان ساده و شناخته‌شده‌ای دارد: «پوتین» و پاتریک وگا (Patryk Vega) کارگردان لهستانی آن را ساخته است.

وگا فیلمش را پیش از تاریخ اصلی اکران عمومی (سپتامبر) به ۵۰ کشور جهان فروخته است. این فیلم زندگی پوتین را در شش دهه زندگی‌اش از ۱۰ سالگی به بعد دنبال می‌کند و با مرگ او به پایان می‌رسد.

استفاده از فناوری هوش مصنوعی در هالیوود بیش از یک سال است که بازیگران و فعالان صنعت فیلمسازی را نگران کرده است، چرا که آن را تهدیدی برای شغل خود می‌بینند و اعتصاب زیادی نیز به همین دلیل به راه انداخته‌اند. این در حالی است که بسیاری از استودیو‌های هالیوود برای کاهش هزینه‌ها به استفاده از نرم افزار‌های هوش مصنوعی روی آورده‌اند.

 

ارسال نظر
هلدینگ شایسته