دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1403 - 02:00

اصرار و پیگیری شیرازی‌ها جواب داد؛ بازگشت گرایی و مختاری به چرخه ۷۷ کیلوگرم

اصرار و پیگیری شیرازی‌ها جواب داد؛ بازگشت گرایی و مختاری به چرخه ۷۷ کیلوگرم
وضعیت گره خورده وزن ۷۷ کیلوگرم بعد از تورنمنت وهبی‌امره که اسفند سال گذشته با حضور ۴ کشتی‌گیر ایرانی در آنتالیا برگزار شد و همچنین اصرار و پیگیری شیرازی‌ها، سرانجام محمدرضا مختاری و محمدعلی گرایی را به چرخه المپیک بازگرداند.
کد خبر : 912102

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در سال‌های اخیر مدعی اصلی و شماره یک وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی بوده که سه نشان برنز جهانی هم در کارنامه دارد، این کشتی‌گیر، اما طی دو مسابقه جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بلگراد ناکام مسابقات را ترک کرد، ضمن اینکه از پیکار جهانی آخر، محرومیتی یک ساله هم به واسطه پرتاب بطری به تشک مبارزه برادرش با حریف ژاپنی، عایدش شد.

درحالیکه کاپیتان تیم ملی فرنگی در تلاش برای کاهش محرومیتش بود، چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی با مسابقات قهرمانی کشور که در غیاب گراییِ محروم و امین کاویانی‌نژاد معاف شده از این مسابقه، در قم استارت خورد که امیر عبدی با شکست علی اسکو در فینال، قهرمان ۷۷ کیلوگرم شد و محمدرضا مختاری که سال دوم حضورش در این وزن را سپری می‌کند و قبلا دو مسابقه جهانی را در وزن ۷۲ کیلوگرم پشت سر گذاشته، نیز در جایگاه سومی قرار گرفت.

درادامه با نظر کادرفنی تیم ملی، امین کاویانی‌نژاد و سه کشتی‌گیر دیگر به جام وهبی‌امره ترکیه اعزام شدند که این رقابت‌ها به جای آنکه گره انتخابی ملی‌پوش اعزامی به گزینشی و سپس المپیک را باز کند، گره را کورتر کرد! مختاری، عبدی و کاویانی‌نژاد در یک گروه قرار گرفته و اسکو نیز از سوی دیگر جدول به فینال رسید. 

اصرار و پیگیری شیرازی‌ها جواب داد؛ بازگشت گرایی و مختاری به چرخه ۷۷ کیلوگرم

امین کاویانی‌نژاد موفق به شکست امیر عبدی شد، اما در ادامه مقابل محمدرضا مختاری تن به شکست داد. مختاری که دیگر شانس زیادی برای همراهی تیم ملی در مسابقات بیشکک داشت، طی یک کشتی جنجالی با حریفی از تیم میزبان، همراه با حریفش دیسکالیفه شده و باوجودی که اتحادیه جهانی او را محروم نکرد، اما از سوی فدراسیون کشتی برای مدتی تعلیق شد تا به کل شانس حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی آسیایی را از دست بدهد.

با دیسکالیفه شدن مختاری، کاویانی‌نژاد جایگزین او در جدول شد و درنهایت با شکست اسکو در فینال، قهرمان ۷۷ کیلوگرم شد تا نماینده ایران در مسابقات گزینشی بیشکک شود و عبدی هم به قهرمانی آسیا برود.

عبدی که عملکرد رضایت‌بخشی در قرقیزستان نداشت، اما کاویانی‌نژاد با وجود کسب سهمیه، نتوانست رضایت کادرفنی را صددرصد جلب کند. از آن سو، محرومیت گرایی هم به ۶ ماه کاهش پیدا کرده و او از سیزدهم فروردین می‌توانست به صحنه بازگردد.

در پایان مسابقات گزینشی آسیایی، ابتدا نامی از محمدعلی گرایی در بین دعوتی‌ها نبود، در ادامه او به صورت مجزا آن هم در وزن ۸۲ کیلوگرم به اردو دعوت شد که هیئت کشتی فارس طی مصاحبه‌ای اعلام کرد، گرایی قصدی برای کشتی گرفتن در ۸۲ کیلوگرم ندارد و هدفش تلاش برای حضور در المپیک است.

اصرار و پیگیری شیرازی‌ها جواب داد؛ بازگشت گرایی و مختاری به چرخه ۷۷ کیلوگرم

اصرار و پیگیری شدید شیرازی‌ها برای بازگرداندن محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری به چرخه المپیکی، درنهایت کار خودش را کرد و باتوجه به اینکه امین کاویانی‌نژاد هم خیلی مطمئن نشان نداده بود، روز گذشته حسن رنگرز رسما از اعزام مختاری و گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم به تورنمنت مجارستان خبر داد و تنها در صورتی که یکی از آنها مدال طلا بگیرد، در فاصله ۱۵ روز بعد از این مسابقه، بین طلایی تورنمنت بوداپست و امین کاویانی‌نژاد مبارزه انتخابی برگزار می‌شود. 

کاویانی‌نژاد به واسطه کسب سهمیه تنها به یک برد احتیاج دارد و حریفش باید دو بار او را شکست دهد. به این ترتیب حالا انتخاب ملی‌پوش ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، از بین محمدعلی گرایی، امین کاویانی‌نژاد و محمدرضا مختاری اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته