دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1403 - 13:39

پیشرفت ۲۰ درصدی نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه

پیشرفت ۲۰ درصدی نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه
مدیرعامل و تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره فولاد مبارکه به همراه جمعی از معاونان و مدیران این شرکت بعدازظهر روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نشستی صمیمانه با مدیران شرکت صناپ، مجری طرح احداث نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه (آفتاب شرق) در شهرستان کوهپایه اصفهان از روند اجرای پروژه نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند و در جریان آخرین پیشرفت‌ها و دستاورد‌های این پروژه نیروگاهی قرار گرفتند.
کد خبر : 912001

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این بازدید که محسن صالحی‌نیا رئیس هیئت‌مدیره، علی افشین و رشید اسماعیلی از اعضای هیئت‌مدیره و تعدادی از معاونان و مدیران فولاد مبارکه حضور داشتند، محمد یاسر طیب‌نیا در مصاحبه با خبرنگار ایراسین از پیشرفت ۲۰ درصدی عملیات احداث این نیروگاه خبر داد و گفت: با توجه به کمبودها و محدودیت‌هایی که امروز کشورمان در حوزه انرژی با آن مواجه است و با توجه به منطقه‌ای که در آن قرار داریم، از سال گذشته آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی تجدیدپذیر ۶۰۰ مگاواتی در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفت و از سال گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه بودیم.

وی افزود: در حال حاضر پنل‌های ۱۲۰ مگاوات اولیه این نیروگاه در سایت این مجموعه وجود دارد. همچنین با توجه به تمهیدات پیش‌بینی‌شده، سرعت انجام عملیات افزایش پیدا خواهد کرد و امیدواریم در سال جاری حداقل 120 مگاوات این نیروگاه در مدار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد:

 نصب یک‌میلیون پنل خورشیدی در مساحت ۱۲۰۰ هکتاری

در جریان این بازدید محمدرضا جعفرزاده، مدیرعامل شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد (صناپ) نیز گفت: امروز در بازدید تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره، مدیرعامل و معاونان شرکت فولاد مبارکه قول‌های مساعدی برای تأمین نقدینگی و تخصیص ارز موردنیاز نیروگاه خورشیدی داده شد که می‌تواند منجر به تسریع کار و رسیدن به اهداف تعیین‌شده در این پروژه تا پایان سال شود.

وی تصریح کرد: به‌جرئت می‌توان گفت مگاپروژه احداث نیروگاه 600 مگاواتی فولاد مبارکه بزرگ‌ترین پروژه حال حاضر در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است. این پروژه 1200 هکتار وسعت دارد و یک‌میلیون پنل خورشیدی در آن نصب خواهد شد.

بنابر اظهارات مدیرعامل شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد، در این پروژه در دو پست 63 کیلوولت و 400 کیلوولت انتقال برق 600 مگاواتی به شبکه انجام خواهد شد. عملیات احداث این پروژه می‌تواند برای 3 هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد کند و پس از اینکه وارد فاز بهره‌برداری شد، بالغ‌بر 70 نفر می‌توانند در این مکان مشغول فعالیت شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته