دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1403 - 10:00
در گفت‌وگو با آنا؛

همدانی: سخت‌ترین بازی استقلال با نساجی است/ پیشکسوتان نباید وارد فضای کری‌خوانی هواداری شوند

همدانی: سخت‌ترین بازی استقلال با نساجی است  پیشکسوتان نباید وارد فضای کری‌خوانی هواداری شوند
بازیکن سابق استقلال گفت: سخت‌ترین بازی استقلال با نساجی خواهد بود، چون حریف برای بقا می‌جنگد.
کد خبر : 911730

ستار همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دیدارهای استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و هشتم لیگ برتر اظهار کرد: بازی‌ها به اوج حساسیت رسیده و استقلال و پرسپولیس در کورس هستند. تیمی که کمتر اشتباه کند، بخت بیشتری برای قهرمانی دارد، کما اینکه استقلال قهرمانی را در دست دارد و اگر در سه بازی آخر خود برنده شود به مقام قهرمانی می‌رسد. البته بار روانی روی استقلال بیشتر است چون تیمی که در صدر جدول است، فشار بیشتری را نسبت به تیم دوم تحمل می‌کند که این موضوع طبیعی است. 

وی ادامه داد: استقلال نگران این است که اشتباه نکند چون اگر بلغزد، صدر را از دست می‌دهد و پرسپولیس به دنبال آن است تا برنده از زمین خارج شود چون توقف در یک بازی می‌تواند صدرنشین را زودتر از هفته پایانی به قهرمانی برساند. استقلال با سرمربیگری جواد نکونام شور و هیجان خوبی دارد و اینکه تیم برنده از زمین بیرون بیاید در تیم حل شده است و در هر بازی فقط به کسب 3 امتیاز راضی می‌شود. حتی اگر شده پیروزی با حداقل اختلاف و اقتصادی باشد برای تیم کسب برتری در اولویت است. از لحاظ فنی شرایط تیم بهتر شده در حالی که در مقایسه با رقبایی مثل پرسپولیس و سپاهان، از لحاظ بازیکن شرایط رقبا بهتر است. در آن تیم‌ها بازیکنانی که روی نیمکت هستند فاصله‌ای با بازیکنانی که در ترکیب قرار گرفته‌اند ندارند.

بازیکن سابق استقلال افزود: استقلال در هر بازی با چند مصدوم و محروم به میدان می‌رود و تا پایان فصل هم کوین یامگا و مهدی مهدی پور دو عنصر کلیدی خود را از دست داده است. دست نکونام بسته است اما اتحاد، مودت و همدلی درون تیم بازعث شده تا بازیکنانی که کمتر تجربه دارند هم وقتی به زمین می‌روند با تمام توان بازی می‌کنند تا نتیجه خوبی کسب شود. سخت‌ترین بازی استقلال با نساجی خواهد بود. تیمی که برای بقا می‌جنگد و در هفته‌های اخیر هم نتایج خوبی گرفته، به خصوص بازی قبلی که در خانه استقلال خوزستان برد پر گلی داشت. البته بازی با گل‌گهر سیرجان و پیکان هم سختی‌های خود را دارد ولی برتری بر نساجی آماده می‌تواند انگیزه‌های تیم را برای قهرمانی بیشتر کند. 

وی در مورد اینکه هر دو تیم استقلال و پرسپولیس معتقدند رقیب سنتی از اشتباهات سهوی داوری سود برده است، عنوان کرد: این مسائل هر فصل بوده و پس از این هم در فصول آینده خواهد بود. همه این موارد نباید باعث شود تا داوران و کادرفنی تیم‌ها و بازیکنان تمرکز خود را از دست بدهند. مباحث داوری در مورد استقلال و پرسپولیس و دیگر تیم‌ها ادامه خواهد داشت. نباید از مباحث غیرفنی برای رسیدن به قهرمانی استفاده شود. اجازه دهند تا با آرامش کار پیش رود و جذابیت مسابقات با مسائلی که زیبایی فوتبال را می‌گیرد از بین نرود و لذت تماشای مسابقات از تماشاگران و بینندگان گرفته نشود. استقلال و پرسولیس و دیگر تیم‌ها بازی‌های زیبایی به نمایش می‌گذارند و حیف است که با اعتراض به داوران مانع از آن شد که مسابقات از فضای فوتبالی خارج شود.

همدانی درباره اینکه صحبت‌های امیرحسین صادقی در موضع حمایت از جواد نکونام در مقابل پرسپولیسی‌ها با واکنش‌هایی همراه شده، تصریح کرد: چه بهتر که چنین کری خوانی‌هایی در بین هواداران اتفاق بیفتد. چنین کری خوانی‌هایی در شأن و منزلت پیشکسوتان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیست و به مسائلی غیرفوتبالی دامن می‌زند. شاید یک سری از هواداران دو تیم از این مدل حرف‌ها خوشحال شوند و برخی کانال‌ها و صفحات شبکه‌های مجازی زرد هم خوراک خبری داشته باشد ولی نباید پیشکسوتان وارد چنین اتفاقاتی شوند. امیرحسین صادقی دِین خود را به استقلال ادا کرده است، این موضوع در مرد مرتضی فنونی زاده در پرسپولیس صدق می‌کند و خیلی دیگر از دوستان پیشکسوت زحمات زیادی برای این دو تیم مطرح کشیده‌اند. نیازی نیست کری خوانی‌های هواداران را پیشکسوتان انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته