دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتصاب نخستین مدیر ارشد هوش مصنوعی در ناسا

انتصاب نخستین مدیر ارشد هوش مصنوعی در ناسا
ناسا نخستین مدیر ارشد خود در فناوری هوش مصنوعی را منصوب کرده است تا این سازمان نیز با فناوری حیاتی و به سرعت در حال تکامل این روز‌ها همگام شود.
کد خبر : 911401

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری ناسا به نقل از اسپیس، ناسا نخستین مدیر ارشد خود در فناوری هوش مصنوعی را منصوب کرده است تا این سازمان نیز با فناوری حیاتی و به سرعت در حال تکامل این روز‌ها همگام شود.

دیوید سالوانینی، مدیر ارشد ناسا در هوش مصنوعی است که پیش از این به عنوان مدیر ارشد اطلاعات سازمان هوانوردی و فضای ایالات متحده خدمت می‌کرد.

بیل نلسون، مدیر ناسا در بیانیه‌ای با اعلام این انتصاب گفت: هوش مصنوعی دهه‌ها است که به طور ایمن در ناسا استفاده می‌شود و با گسترش این فناوری، می‌توان سرعت کشف کیهان را تسریع کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مهم است که ما در خط مقدم پیشرفت و استفاده مسئولانه باقی بمانیم. دیوید در این نقش جدید، تلاش‌های ناسا را برای هدایت استفاده مسئولانه آژانس از هوش مصنوعی در کیهان و روی زمین به نفع تمام بشریت هدایت می‌کند.

 ناسا مدتی است که فناوری هوش مصنوعی را برای اهداف مختلف پیاده سازی کرده؛ به عنوان مثال، این سازمان برای مدل‌سازی آب و هوای پیشرفته خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به بررسی بهتر اثرات زیست‌محیطی گرمایش جهانی و نحوه کاهش آن کمک کند.

 این تصمیم با هدف تسهیل نقش هوش مصنوعی در ماموریت‌های متعددی که ناسا دارد اتخاذ شده که از جمله آنها می‌توان به ماموریت‌های فضایی، پیشرفت‌های علمی و پژوهشی، مانند مدیریت بهتر ایستگاه فضایی بین‌المللی و تحقیقات بر روی فضاپیما‌ها اشاره کرد.

این تصمیم نشان از شناخت ناسا نسبت به اهمیت و نقش برجسته هوش مصنوعی در پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی و تعهد آن به استفاده از این فناوری در حال تکامل برای بهبود عملکرد و افزایش کارایی و دقت در تمام فعالیت‌های خود دارد.

 منصوب کردن نخستین مدیر هوش مصنوعی در ناسا همچنین قدمی مهم در راستای برقراری پیشرفت‌های بزرگتر و اثربخش‌تر در علم و فناوری فضایی محسوب می‌شود و نشان از تصمیم‌گیری هوشمندانه و استراتژیک این آژانس برتر و برجسته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته