دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با هدف افزایش مهارت­ آموزی دانشجویان؛

مدرسه ملی زیست‌فناوری به ایستگاه چهارم رسید

مدرسه ملی زیست‌فناوری به ایستگاه چهارم رسید
مدرسه ملی زیست ­فناوری با هدف افزایش مهارت­ آموزی و آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش آموختگان رشته­‌های تحصیلی مرتبط به زیست­ فناوری با فناوری­‌های به روز و دانش کاربردی به ایستگاه چهارم رسید و تا ۹ خردادماه ادامه دارد.
کد خبر : 910820

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدرسه ملی زیست ­فناوری از تابستان ۱۴۰۱، با هدف افزایش مهارت­ آموزی و آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش آموختگان رشته­‌های تحصیلی مرتبط به زیست­ فناوری با فناوری­‌های به روز و دانش کاربردی در صنایع و کسب و کارها، آغاز به کار کرده است.  تا به امروز سه دوره از مدرسه توسط باشگاه دانشجویی ستاد توسعه زیست ­فناوری، برگزار شده و بیش از ۲۷ هزار مخاطب علاقمند به رشته ­های زیست ­فناوری، علوم زیستی و علوم پایه و مهندسی­ در سراسر کشور داشته است.

همچنین، مدرسه ملی زیست­ فناوری، بستر مناسبی را برای فعالیت انجمن ­های علمی دانشجویی فراهم کرده و تا امسال بیش از ۱۱۰ نهاد ترویجی زیست ­فناوری و انجمن علمی دانشجویی­ در برگزاری مدرسه، با ستاد توسعه زیست­ فناوری همکاری داشته ­اند.

مدرسه ملی زیست ­فناوری در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، به ایستگاه چهارم خود رسید. وبینار‌های این دوره از ۸ اردیبهشت­ ماه آغاز شده و تا ۹ خردادماه ادامه خواهد داشت.

در این دوره از مدرسه ۳۰ وبینار طی پنج هفته برگزار می‌­شود و سه­ شنبه­‌های آن با عنوان «سه­‌شنبه­‌های طلایی» شامل دو وبیناراست.

همچنین زمان برگزاری وبینار‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ هر روز است.

چهارمین دوره مدرسه در حالی برگزار می‌شود که بیش از ۱۰۰ انجمن علمی دانشجویی همکار در اطلاع رسانی و برگزاری وبینار‌های آن شرکت دارند به عبارت دیگر، بیش از ۸۰ دانشگاه دولتی، غیردولتی و آزاد در این دوره از مدرسه، باشگاه دانشجویی ستاد توسعه زیست فناوری را همراهی می­‌کنند.

در حال حاضر، وبینار‌های چهارمین دوره مدرسه ملی زیست‌فناوری، بیش از چهار و هزار و ۵۰۰ ثبت­ نامی داشته­ که مخاطبان این دوره، مانند دوره ­های پیشین، تمامی دانشجویان و فارغ ­التحصیلان دانشگاهی علاقمند به حوزه زیست­ فناوری هستند.

محور‌های چهارمین دوره مدرسه ملی زیست­ فناوری شامل بیوتکنولوژی صنعت و محیط زیست، بیوتکنولوژی پزشکی ودارویی، بیوتکنولوژی میکروبی، بیوتکنولوژی غذایی، بیوتکنولوژی حیوانی، بیوتکنولوژی گیاهی و بیوتکنولوژی دریا است.

دانشجویان و فارغ­ التحصیلان علوم پزشکی و درمان، داروسازی، علوم کشاورزی، دامداری، علوم مهندسی، انرژی، هوش مصنوعی و علوم تغذیه می­ توانند با شرکت در این وبینار‌ها با کاربرد و فناوری­‌های به­ روز علوم و صنایع مختلف آشنا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته