دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1403 - 00:31

تندروان: نیاز تیم ملی داشتن روحیه خوب است/ بازی سرنوشت‌سازی با صربستان داریم

تندروان: نیاز تیم ملی داشتن روحیه خوب است  بازی سرنوشت‌سازی با صربستان داریم
سرمربی تیم شهداب یزد گفت: بدون شک اگر در بهترین وضع روحی باشیم بازیکنان هم عالی‌ترین نمایش را در زمین ارائه می‌دهند و ضریب موفقیت تیم ملی بالاتر می‌رود.
کد خبر : 910752

محمدرضا تندروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دیدار‌های پیش روی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها و امید به کسب سومین سهمیه متوالی المپیک اظهار کرد: بحث مصدومیت چندین ملی‌پوش را داشتیم ولی این موضوع از مدت‌ها قبل رصد می‌شد و به نظرم چالش‌هایی که تیم ملی والیبال دارد خیلی بزرگ‌تر از مواردی نظیر مصدومیت برخی ملی‌پوشان است. ما دو چالش مهم هفته اول لیگ ملت‌های والیبال را داریم و دوم هم تازه ملحق شدن سرمربی تیم ملی که نیاز دارد تا بتواند با تیم هماهنگ شود و عدم بازی‌های تدارکاتی که این فرصت را می‌گیرد.  

بازی اول ما با صربستان بسیار سرنوشت ساز است

وی ادامه داد: سرمربی نیاز به شناخت بیشتری دارد و بازی‌های تدارکاتی این شناخت را به او می‌دهد. تیم ملی در هفته اول لیگ ملت‌ها با چهار تیمی دیدار می‌کند که همگی حریفان مستقیم ما در مسیر کسب سهمیه المپیک هستند. ورزش قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان گفت تیم ملی در مصاف با حریفانی که برای صعود به المپیک نیاز به پیروزی دارند چه نتیجه‌ای می‌گیرد. بازی اول ما با صربستان بسیار سرنوشت ساز است و کمک زیادی می‌کند تا بتوانیم در ادامه دیدار‌های هفته اول نتایج خوبی بگیریم. انگیزه‌ای که از برتری مقابل صربستان می‌گیریم در بازی با ایتالیا آماده‌تر خواهیم بود، شکست ایتالیا باعث افزایش روحیه تیم برای دیدار با کوبا خواهد بود. طبیعتاً عبور از کوبا تیم ملی را با حداکثر انگیزه، آماده بازی با آرژانتین می‌کند و اگر در آن بازی هم برنده باشیم، قطعاً در هفته دوم می‌توانیم با حداکثر انگیزه به دیدار حریفان خواهیم بود.

نظر دادن در مورد تیم ملی سخت است

سرمربی تیم شهداب یزد با اشاره به اینکه انگیزه لازم نزد بازیکنان جوان تیم ملی والیبال وجود دارد، عنوان کرد: تجربه تیم ملی برای حضور در میادین بزرگی، چون لیگ ملت‌ها اهمیت زیادی دارد. نیاز به این داریم که با تجربه و حرفه‌ای برابر حریفانی بازی کنیم که برتری مقابل آنها می‌تواند مسیر صعود به المپیک را هموار کند. شاید چند بازیکن با تجربه‌ای که در فهرست تیم ملی هستند بتوانند این موفقیت بزرگ را برای تیم ملی به دست آورند. نظر دادن در مورد تیم ملی پیش از شروع مسابقات کار سختی است. بعد از برگزاری هفته اول مسابقات امکان نظر دادن در مورد تیم ملی وجود دارد. شاید به خاطر عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی و نبود شناخت کافی سرمربی تیم ملی شاید در هفته اول شاهد اختلال در عملکرد تیم ملی باشیم. امیدوارم که به سلامت و با چهار پیروزی از هفته اول بگذریم تا انگیزه بالایی برای دو هفته بعدی لیگ ملت‌ها داشته باشیم.

در بهترین وضع روحی باشیم

تندروان درباره اینکه تیم ملی والیبال برای صعود به المپیک نیاز مبرمی به کسب نتایج مطلوب در هفته اول لیگ ملت‌ها دارد و فرصت کسب نتایج در ابن هفته از دست برود مسیر صعود ناهموار می‌شود، تصریح کرد: در هفته اول پیش از هر چیز بحث روحی روانی را در پیش داریم. باید در بهترین شرایط روحی باشیم و انگیختگی لازم برای تیم ملی ایجاد شود. بدون شک اگر در بهترین وضع روحی باشیم بازیکنان هم عالی‌ترین نمایش را در زمین ارائه می‌دهند و ضریب موفقیت تیم ملی بالاتر می‌رود. کار دشوار است و امیدوارم اگر جواز صعود به المپیک را کسب نکردیم هم نتایج خوبی بگیریم تا از اعتبار والیبال کشورمان در سطح جهان دفاع کرده باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته