دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1403 - 11:24

آمریکا نقض قانون توسط اسرائیل را تأیید کرد؛ تنبیه در کار نیست

آمریکا نقض قانون توسط اسرائیل را تأیید کرد؛ تنبیه در کار نیست
وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گزارش خود در خصوص اقدامات نظامی اسرائیل در غزه را به کنگره ارائه کرد.
کد خبر : 910626

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این گزارش که به موجب قوانین ایالات متحده برای بررسی نحوه استفاده کشور‌ها از کمک‌های نظامی آمریکا به کنگره ارائه می‌شود  تأیید می‌کند که نیرو‌های ارتش اسرائیل ممکن است قوانین بین‌المللی را نقض کرده باشند.  

در این گزارش تصریح شده با آنکه ادعا‌هایی مبنی بر این وجود دارند که ارتش اسرائیل در بازه زمانی مد نظر این گزارش از ۱ ژانویه ۲۰۲۳ قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند، اما آمریکا اطلاعات کافی درباره اینکه آیا در این موارد از سلاح‌های آمریکا استفاده شده یا نه در اختیار ندارد.  

در بخشی از این گزارش آمده است: با وجود این، با توجه به اتکای قابل توجه اسرائیل به اقلام دفاعی ساخت آمریکا این ارزیابی معقول به نظر می‌رسد که نیرو‌های امنیتی اسرائیل از ۷ اکتبر به این سو از ان اقلام دفاعی به نحو مغایر با تعهداتش [به قوانین بین‌المللی] استفاده کرده باشند.

با وجود این اعتراف، آمریکا جمع‌بندی گزارش خود را به گونه‌ای تدوین کرده که نیازی به جلوگیری از ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل بابت نقض قوانین بین‌المللی وجود نداشته باشد.  

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته وزارت خارجه آمریکا مدعی شده شواهد کافی که بتواند قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل را توجیه کند نیافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته