دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

آزادی‌ بیان در فضای‌ مجازی؛ اگر از فلسطین حمایت کنید اخراج می‌شوید!

آزادی‌ بیان در فضای‌ مجازی؛ اگر از فلسطین حمایت کنید اخراج می‌شوید!
سیاست‌های دوگانه دولت‌های غربی در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین این بار با تعلیق و اخراج از شغل به دلیل انتشار محتوا در فضای مجازی همراه شده است. 
کد خبر : 875159

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ شاید اگر اخبار دو هفته اخیر پس از بمباران هوایی غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی را بخوانیم باورمان نشود که در طول این مدت افرادی در سراسر دنیا به دلیل حمایت از فلسطینی‌ها در فضای مجازی از کارشان اخراج یا حتی محروم شوند.

در همین راستا کالین کمپبل، خبرنگار آمریکایی می‌گوید: در آمریکا دیده‌ایم افرادی که در حمایت از فلسطینی‌ها صحبت می‌کنند، شغل خودشان را از دست داده‌اند. 

اخراج کارمندان آمریکایی به دلیل انتشار محتوای ضد رژیم صهیونیستی در فضای مجازی 

نوزیما هوسینوا، کارمند سیتی بانک آمریکا بعد از آن که در حساب کاربری‌اش جمله‌ای بر ضد صهیونیست‌ها منتشر کرد از کار اخراج شد. پس از بررسی پست او این شرکت گفت که آن‌ها به صراحت تمام انواع سخنان نفرت انگیز و احساسات ضد صهیونیست را محکوم می‌کنند.

آن‌ها در این خصوص توضیح دادند: به شدت سخنان صهیونیست ستیز و دیگر سخنان تنفرآمیز را محکوم می‌کنیم. سیتی بانک آمریکا بعداً در یک به روزرسانی نوشت که او را اخراج کرده و صهیونیست ستیزی را محکوم کرده است. 

زارینا گراوال، استاد دانشگاه هیل هم بعد از آن که در صفحه توئیترش بر ضد رژیم صهیونیستی نوشت از کارش اخراج شد.

او نوشته بود: برای فلسطینیان دعا کنید. اسرائیل کشور شهرک نشینان قاتل و نسل‌کش است و فلسطینیان حق دارند از طریق مبارزه مسلحانه و همبستگی مقاومت کنند. 

دانشجویان هاروارد که در تظاهرات حمایت از فلسطین شرکت کرده بودند هم بی‌نصیب نمانند. آنطور که کمپبل، خبرنگار آمریکایی گفته برخی ازین دانشجویان تهدید به اخراج یا از دست دادن شغلشان شده‌اند. شرکت حقوقی «دیویس پولک»آمریکایی هم تصمیم گرفته پیشنهادات شغلی‌ای که به دانشجوی هاروارد و کلمبیا داده را به دلیل شرکت در تجمعات حمایت از فلسطین و انتقادات از رژیم صهیونیستی پس بگیرد. 

احمد الکوسا، دندانپزشک اهل میامی آمریکا هم پس از آنکه در پست فضای مجازی اش اظهار داشت که پوستر حمایت از رژیم صهیونیستی را پاره کرده مجبور شد کارش را از دست بدهد.

آزادی‌بیان در فضای‌مجازی: اگر از فلسطین حمایت کنید اخراج می‌شوید!


تعلیق ۶ خبرنگار بی بی سی عربی به دلیل لایک کردن توئیت‌!

بی‌بی‌سی پس از تحقیقات و بازجویی از شش خبرنگار عرب خود به دلیل حمایت از عملیات طوفان الاقصی حماس در حساب کاربری ایکس خود آن‌ها را موقتا از کار تعلیق کردهاست.

محمود شلیب، ایا حسام، سالی نبیل، سلما خطاب، صنعا خوری، ندا عبدالصمد و «ایجپت آل اسپورتس» (Egypt All Sports)، شرکتی که توسط عمرو فکری، خبرنگار ورزشی و کارشناس بی‌بی‌سی عربی اداره می‌شود توسط کمیته دقت در گزارش و تحلیل خاورمیانه به دلیل مواضع ضداسرائیلی و حمایت ضمنی از حماس متهم شدند.

سلما خطاب توییتی که حماس را «جنگجویان آزادی» توصیف می‌کند در توییتر لایک کرده بود و ندا عبدالصمد ویدئویی از «خمیده شدن اسرائیلی‌ها در داخل یک ظرف حلبی از ترس رزمندگان مقاومت فلسطین» را بازنشر کرده بود.

توییت‌های سالی نبیل در حمایت از حمله حماس هنوز در صفحه‌ی او موجود است.

ندا از روزنامه نگاران قدیمی و سرشناس لبنان است که فیلمی درباره یهودیان لبنان ساخت که به عنوان نمونه بی طرفی در روزنامه نگاری مثال زده می‌شود و موفق به دریافت جایزه شده است.

بی بی سی لایک‌های این خبرنگاران را نقض بی طرفی قلمداد کرده، اما اگر بی‌بی‌سی این ضابطه را عادلانه اجرا کند باید بیش از نیمی از کارکنان بخش‌های زبان‌های خارجی از کار معلق شوند.

آزادی‌بیان در فضای‌مجازی: اگر از فلسطین حمایت کنید اخراج می‌شوید!


تعلیق بازیکنان فوتبال در فرانسه به دلیل حمایت از فلسطین 

یوسف آتال، بازیکن الجزایری تیم فوتبال نیس فرانسه پس از انتشار پست‌هایی در اینستاگرام با مضمون حمایت از مردم فلسطین با مشکلات جدی مواجه شد. این بازیکن که در اردوی تیم ملی الجزایر حضور داشت پس از بازگشت به فرانسه تا اطلاع ثانوی از تیم فوتبال نیس تعلیق شد. 

پیش از این کریم بنزما هم به دلیل حمایت از مردم فلسطین و انتشار پست در صفحه مجازی‌اش در سکوی ایکس از سوی وزیر کشور و یک سناتور فرانسه مورد حمله واقع شده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته