دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1403 - 11:15

عراقچی: امیرعبداللهیان با آرامش، سعه صدر و اخلاق خوب سیاست خارجی را هدایت کرد

عراقچی: امیرعبداللهیان با آرامش، سعه صدر و اخلاق خوب سیاست خارجی را هدایت کرد
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به شهادت وزیر خارجه ایران، گفت: اگرچه وزارت خارجه به راه خودش ادامه می‌دهد اما از دست دادن حسین امیرعبداللهیان ضایعه بزرگی است.
کد خبر : 912451

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با انتشار مطلبی از شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران ابراز تأسف کرد.

وی در این باره گفت: هنوز در شوک این خبر هستم و برای من قابل باور نیست که رئیس جمهور محترم و دوست بسیار خوب بنده آقای امیرعبداللهیان به این شکل در حال انجام وظیفه به شهادت رسیده باشند.

دل‌های ما عزادار است، همه ما سوگوار هستیم، اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هیچ اختلالی در کار کشور پیش نخواهد آمد.

وی ادامه داد: آقای امیرعبداللهیان در این مدت خیلی زحمت کشیدند و دوران بسیار سختی را داشتند، جنگ غزه، عملیات وعده صادق. همه می‌دانند چه بار و فشاری را این مسائل به سیاست خارجی وارد می‌کند، اینها بخشی از موضوعات سیاست خارجی ما بود.

ایشان با آرامش، سعه صدر و اخلاق بسیار خوبی که داشت، سیاست خارجی را هدایت کرد، جای ایشان خالی خواهد بود. 

از دست دادن آقای امیرعبداللهیان مایه تأسف زیاد است. خوش به حالش که به این مقام رسید، ولی برای وزارت خارجه حتما ضایعه‌ای خواهد بود، اگر چه سیاست خارجی به راه خودش ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته