دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1403 - 14:54
خودشان هم می‌دانند قهرمان نمی‌شوند؛

واکنش تند یک پرسپولیسی به اظهارات پاشازاده: حد و اندازه‌ات را بدان و درباره باشگاه ما حرف نزن!

واکنش تند یک پرسپولیسی به اظهارات پاشازاده: حد و اندازه‌ات را بدان و درباره باشگاه ما حرف نزن!
پیشکسوت تیم پرسپولیس نسبت به اظهارات مهدی پاشازاده با یکی از رسانه‌ها واکنش نشان داد.
کد خبر : 912214

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه با افزایش حساسیت رقابت استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی لیگ برتر شاهد انتقادات به داوری از سوی برخی پیشکسوتان هستیم، اظهار کرد: پیش کشیدن مسائل داوری و دیگر حرف‌هایی که شاهد افزایش آنها هستیم از سمت برخی پیشکسوتان استقلال بوده و دلیل دارد. در ۱۰ سال اخیر ۶ بار پرسپولیس قهرمان لیگ شده و استقلال یک بار به قهرمانی رسیده، نه تنها در لیگ برتر که تمامی سال‌هایی که لیگ‌های فوتبال ایران برگزار شده، مجموع قهرمانی‌های پرسپولیس بیشتر است و برای همین نه تنها کادرفنی استقلال که چند پیشکسوت این تیم هم تلاش می‌کنند تا غیرفوتبالی به قهرمانی برسند.

دلیلی ندارد بخواهیم اتحاد ملی را به هم بزنیم

وی با اشاره به صحبت های امیر حسین صادقی و مهدی پاشازاده که امروز علیه پرسپولیسی ها موضع گرفته بود گفت:  امیرحسین صادقی یا مهدی پاشازاده بازیکنان تیم ملی بوده‌اند و نباید حرف‌هایی بزنند که جایگاه بازیکن ملی پایین بیاید. آنها حق دارند از استقلال حمایت کنند و باید هم چنین رفتار کنند، چون حامی تیمی هستند که جوانی خود را در آنجا سپری کرده‌اند ولی دلیلی ندارد حرف‌هایی بزنند که کاملاً مشخص است چنین حرف‌هایی را به آنها خط داده‌اند. همان‌طور که جواد نکونام برای تیم ملی بازی کرده لژیونر بوده و سال‌ها در لالیگا بازی کرده، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان و ... هم از پرسپولیس لژیونر‌هایی بودند که در بایرن مونیخ و هامبورگ بازی کرده‌اند. تیم‌هایی که در سطح اروپا موفق‌تر و بزرگ‌تر از اوساسونا بوده و هستند. صحبت در مورد اسپانیا رفتن و نرفتن نیست. بحث این است که این مدل صحبت ها مطرح نشود.

پیشکسوتان پرسپولیس به انتخاب بادامکی معترض نیستند

پیشکسوت تیم پرسپولیس افزود: اشتباهات داوری همیشه بوده و از قدیم هم گفته‌اند که اشتباه داوری بخشی از بازی بوده، باز هم خوب است که باشگاه پرسپولیس فیلمی را منتشر کرد که بر اساس آن ۱۸ امتیاز استقلال از اشتباهات داوری بوده است. امروز شنیدم یکی از بازیکنان سابق استقلال در مورد معاون پرسپولیس صحبت کرده است.جای تعجب دارد که پیشکسوتان پرسپولیس به انتخاب بادامکی معترض نیستند و حمایت هم می‌کنند چه ربطی به پیشکسوت استقلال دارد که در این باره نظر بدهد؟ مگر پیشکسوتان پرسپولیس به اینکه چه کسانی در باشگاه استقلال مسئولیت گرفته‌اند اعتراضی دارند؟ به پیشکسوت استقلال خط داده‌اند که بیاید این حرف‌ها را بزند بلکه تمرکز پرسپولیس به هم بخورد و امتیاز از دست بدهد، چون خودشان هم می‌دانند ۹ امتیاز ۳ بازی آخر فصل را نمی‌گیرند این حرف ها را می زنند ولی نمی‌دانند تمرکز بازیکنان پرسپولیس به هم نمی‌خورد.

قهرمانی به هر قیمتی اصلاً و ابدا زیبا نیست

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید به عنوان یک پیشکسوت تیم ملی درباره رقیب سنتی خود صحبت کنید حداقل نقد فنی کنید نه اینکه حرف‌های هواداری بزنید. پیراهن تیم ملی ارزش دارد و وقتی در کار باشگاه بزرگ پرسپولیس دخالت کنید وعلیه معاون ورزشی آن صحبت کنید کل پرسپولیس پشت حسین بادامکی خواهند بود همان‌طور که پشت محمد محمدی و هر یک از کسانی که برای پرسپولیس کار می‌کنند، بودیم. حد و اندازه خود را بدانید و نگذارید با حرف‌هایی که برای هواداران است خراب‌تان کنند. مردم به راحتی تشخیص می‌دهند که از لحاظ فنی کدام تیم بهتر بازی می‌کند و کدام تیم است که از دقیقه یک مسائل داوری را پیش می‌کشد. کاری نکنید که به ضرر فوتبال ایران باشد. قهرمانی به هر قیمتی اصلاً و ابدا زیبا نیست. یقین داشته باشید که بالاخره هم حق به حقدار می‌رسد و تیمی که شایسته قهرمانی است به این عنوان می‌رسد. آن تیم هم پرسپولیس است و با ارائه بازی‌های تماشاگرپسند به قهرمانی می‌رسد.

بهترین و زبده‌ترین داوران انتخاب شوند

عربشاهی یادآور شد: از مهدی تاج و سرپرست جدید کمیته داوران می‌خواهم که بهترین و زبده‌ترین داوران و کمک داوران را برای بازی‌های سه هفته پایانی استقلال و پرسپولیس انتخاب کنند تا کوچک‌ترین اشتباهی صورت نگیرد. داورانی که انتخاب می‌شوند هم تحت تأثیر هیچ موضوعی قرار نگیرند و بدانند اگر شلوغ کاری می‌شود فقط برای آن است که تمرکز را از آنها بگیرند. بدون شک حواشی زیادی ایجاد خواهد شد ولی مطمئن باشید تأثیری روی عملکرد داورانی که کارشان را بلد هستند نمی‌گذارد. در هفته‌های اخیر هم نتایجی که پرسپولیس و استقلال گرفته‌اند، مشخص کرده کدام تیم شرایط بهتری دارد و اتفاقاً همین موضوع باعث شده تا مصاحبه‌های خطی بکنند و حرف‌هایی بزنند که به خیال خودشان تمرکز پرسپولیس را به هم می‌ریزد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته