دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1403 - 10:24
واکاوی پس گرفتن مدال‌های پارادومیدانی کاران در گفت و گو با آنا؛

رضایی: داوران داخلی در پرتاب‌های پارادوومیدانی سخت‌گیری نمی‌کنند/ ایرادهای نمایندگان ایران برطرف می‌شود

رضایی: داوران داخلی در پرتاب‌های پارادوومیدانی سخت‌گیری نمی‌کنند  ایرادهای نمایندگان ایران برطرف می‌شود
رئیس انجمن پارادوومیدانی گفت: با سخت‌گیری داوران داخلی در پرتاب‌های نمایندگان ایران، ایرادها برای حضور در پارالمپیک پاریس برطرف می‌شود.
کد خبر : 912131

بهمن رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه مدال‌های نقره و برنز حامد امیری و امان‌الله پاپی در پرتاب وزنه و نیزه مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان در ژاپن به آنها داده نشد و دلیل آن چه بود، اظهار کرد: بعد از اتمام هر مسابقه، همه کشور‌ها می‌توانند به نتایج اعتراض کنند. این اعتراض می‌تواند به داوری و ورزشکار و نحوه برگزاری مسابقه باشد. به عنوان مثال در مسابقه امان‌الله پاپی نمایندگان برزیل و ترکیه اول و دوم شدند و پاپی به مدال برنز رسیده، اعتراض به داوری از سوی نفرات اول و دوم و نفر چهارم صورت گرفته بود، هیئت ژوری از طریق ویدئو چک، فیلم تمامی پرتاب‌ها را بررسی کرده و نتیجه نهایی را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: از دیدگاه هیئت ژوری امان‌الله پاپی در پرتاب‌های خود خطا داشته و نظیر این اتفاق برای حامد امیری در پرتاب وزنه رخ داده بود که در نتیجه مدالی به آنها تعلق نگرفت. داوران می‌توانند در هنگام پرتاب‌ها اعلام رأی کنند و بعد از اتمام هر مسابقه هم با اعتراض تیم‌ها موظف به بررسی پرتاب‌ها هستند. هیئت ژوری عین کمیته فنی است و این حق را دارد که بازبینی کلی انجام دهد و نتیجه را در صورت رخ دادن اشتباهی تغییر دهند. سال گذشته هم در مسابقاتی که در فرانسه برگزار شد روی پرتاب‌هایی که امان‌الله پاپی داشت اعتراض زده شد که در نتیجه او به مدالی نرسید و در پرتاب نیزه به مقام چهارم رسید.

رئیس انجمن پارادوومیدانی در خصوص اینکه زمان کمی تا مسابقات پارالمپیک پاریس باقی مانده و با اشتباهاتی که در برخی نمایندگان کشورمان وجود دارد احتمال از دست رفتن مدال‌های ارزشمندی وجود دارد، عنوان کرد: داوران داخلی باید دقت خود را بالاتر ببرند. از کمیته داوران باید به مسابقات بین‌المللی و به خصوص انتخابی پارالمپیک نماینده‌ای اعزام شود و از نزدیک شیوه داوری را در عرصه جهانی ببیند. اصلاحات لازم در داوری‌های مسابقات داخلی اعمال شود و مسابقات را با جدیت بیشتری برگزار کنند، ناخواسته ورزشکاران ما هم عادت می‌کنند.  

رضایی خاطرنشان کرد: در پرتاب‌های پارادوومیدانی دو نوع خطا وجود دارد. برای کلاس‌های نشسته یا بلند شدن است یا اصلاح تاکتیک اعمال کنند که مربوط به دست‌شان است. برای امان‌الله پاپی که خطای پرتاب دست نمی‌گیرند، او کلاس F۵۷ است و برای او خطای بلند شدن از روی صندلی پرتاب را می‌گیرند یا اینکه از روی صندلی سُر می‌خورد. با سخت‌گیری داوران داخلی در پرتاب‌های او، این ایراد پاپی برطرف می‌شود و او می‌تواند در پارالمپیک بدون خطا پرتاب کند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته