دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1403 - 08:48

همسان‌گزینی دانشگاهیان توسط هوش مصنوعی

همسان‌گزینی دانشگاهیان توسط هوش مصنوعی
رئیس اداره آموزش و مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:‌ سامانه«همرسان» توسط هوش مصنوعی با رعایت ابعاد معنوی، اخلاقی، انسانی و دینی در راستای همسان‌گزینی جوانان، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها در سراسر کشور فعال شد.
کد خبر : 912110

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌افزایی دانشگاهیان استان بوشهر با محور فعالیت «دفتر همرسان» دانشگاهیان با تأکید بر رویکرد ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار با حضور مسئولان دانشگاه‌های استان بوشهر و رئیس اداره آموزش و مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی فرح‌بخش رئیس اداره آموزش و مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست با تشریح ماهیت و چگونگی سامانه«همرسان» اظهار کرد: این سامانه، سامانه‌ای نوپاست که از سال ۹۹ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده؛ اما از همان ابتدا و در این مدت توجه ویژه‌ای به بحث امنیت و صحت عملکرد آن شده است.

وی افزود: شاخص‌های متعددی برای انجام فرآیند سامانه در نظر گرفته شده تا در نهایت از طریق هوش مصنوعی، افرادی که حداقل ۳۰ درصد وجه تشابه علایق و رفتار‌ها را دارند به هم معرفی شوند. این سامانه با رعایت ابعاد معنوی، اخلاقی، انسانی و دینی در راستای همسان‌گزینی جوانان، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها در سراسر کشور فعال شد.

رئیس اداره آموزش و مشاوره مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در ۳۸ استان دفاتر همرسان تأسیس شده، عنوان کرد: برای دسترسی آسان متقاضیان ازدواج به کارشناسان و مشاوران در تلاش هستیم تا در همه دانشگاه‌های کشور دفاتر همرسان را فعال کنیم.

فرح‌بخش با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۴ هزار متقاضی ازدواج در سامانه همسان گزینی همرسان بیان کرد: فعالیت‌های این سامانه فقط به همرسانی ختم نمی‌شود و دو سامانه مهم دیگر، یعنی سامانه زندگی برخط و سامانه هم ساز نیز به نوعی مکمل سامانه همرسان هستند.

وی درباره سامانه هم ساز و زندگی برخط توضیح داد: سامانه زندگی برخط موارد آموزشی که قبل، حین و پس از ازدواج مورد لزوم است در قالب دوره هیا آموزشی برخط به زوجین آموزش داده و سامانه هم ساز نیز به مشاوره‌های مورد نیاز زندگی مشترک را به‌صورت رایگان به زوج‌هایی که یک تا پنج سال از عمر آغاز زندگی مشترکشان می‌گذرد به‌عنوان خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس اداره آموزش و مشاوره مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  با تأکید بر اینکه عناوین مباحث با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته در محیط‌های دانشگاهی و قشر دانشگاهی بوده، مطرح کرد: در امر انتخاب مشاور و واسط با آگاهی از چالش‌ها و مسائل اجرای طرح همرسان در هر استان به دنبال بهره‌گیری از مشاورین و متخصصان بومی با محور آداب، رسوم و سنن هر منطقه هستیم.

فرح‌بخش با تأکید بر اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مقوله ازدواج به دنبال ازدواج حقیقی است، اضافه کرد: این سامانه به‌عنوان ابزاری برای کمک به مشاورین و واسط‌ها بوده تا هدف نهایی به نحو احسن و پایدار اجرایی شود. سامانه همرسان، انسان‌محور، واسط محور و مشاور محور است و جامع‌تر از سامانه‌های مشابه بوده که خدمات را اصولی با ضریب امنیتی بالا، مستمر و رایگان به متقاضیان ارائه می‌دهد.

به گزارش آنا، در این جلسه مسائل فرهنگی هر بخش از کشور، آمادگی پذیرش والدین برای ثبت‌نام فرزندان در این سامانه، چگونگی معرفی مزایای سامانه همرسان، پرداخت حق‌الزحمه مشاورین به‌عنوان چالش درباره فعالیت بیشتر سامانه همرسان مطرح و به بحث گذاشته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته