دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهار کتابخوانی|

از جشن چاپ هشتاد و پنجم «خاتون و قوماندان» تا ماجرای «بساز نفروش‌ها» در نمایشگاه کتاب

از جشن چاپ هشتاد و پنجم «خاتون و قوماندان» تا ماجرای «بساز نفروش‌ها» در نمایشگاه کتاب
مدیر نشر ستاره‌ها گفت: کتاب «بساز نفروش‌ها» اولین کتاب از سری کتاب‌های روایت پیشرفت نشر ستاره‌هاست و با نگاه به جنگ و قصه تحریمی که ما محتمل بودیم، نوشته شده است.
کد خبر : 910661

سید سجاد جلینی مدیر نشر ستاره‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره فعالیت‌های این نشر در نمایشگاه کتاب گفت: نشر ستاره‌ها سال گذشته جزو غرفه‌های برتر نمایشگاه بود و امسال هم تلاش می‌کنیم این اتفاق رقم بخورد و ما سعی کردیم با احترام به مخاطب خود فضای غرفه را درشان مخاطب طراحی کنیم.

وی درباره کتاب‌های جدید این نشر هم اظهار داشت: امسال دو تا کتاب جدید در نمایشگاه داریم یکی کتاب رفیق است که در اسفند 1402 رونمایی شد و کتاب بعدی، کتاب بساز نفروش هاست که در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

مدیر نشر ستاره‌ها گفت: کتاب رفیق یک رمان است نوشته مرحوم سعید تشکری از نویسندگان به نام کشور و استان خراسان رضوی در خصوص زندگی شهید مهدی میرزایی فرمانده تخریب لشکر خراسان در جنگ و کتاب بساز نفروش ها اولین کتاب از سری کتاب‌های روایت پیشرفت نشر ستاره‌هاست و با نگاه به جنگ و قصه تحریمی که ما محتمل بودیم، نوشته شده که چگونه از مردم و نخبگان و دست اندرکاران پای کار آمدند و موارد مورد نیاز در حوزه جنگ را بازتولید کردند.

جلینی اظهار داشت: کلاً ایده کتاب بساز نفروش ها در خصوص یک رزمنده مشهدی است که به جبهه می‌آید و بر اساس توانمندی‌هایی که دارد در حوزه ادوات جنگ شروع می‌کند به بازتولید ادواتی که برای جنگ نیاز است مثل ابزارهای جنگی مورد نیاز مثل پلاتین برد، نشانگرهای آتش، قایق‌های عساکره و غیره.

مدیر نشر ستاره‌ها در پاسخ به این سؤال که ضرورت انتشار چنین کتاب‌هایی چه بود، گفت: ما در دوران دفاع مقدس مسیر خوبی را رفتیم وهمین باعث شده که گاهی گفته می‌شود دفاع مقدس الگوست و بعدتر می‌توان از اتفاقاتش از منظرهای مختلف استفاده کرد. یعنی در اوج شرایط تشدید فشارها چطور یک فرد می‌آید و مسئله را حل می‌کند. این کتاب روایت علی حمامی از دوران دفاع مقدس در همین حوزه‌هایی است که عرض کردم و به قلم استاد محمد خسروی راد که از نویسنده‌های نامدار خراسان هستند، نوشته شده است.

وی افزود: به نظر من به عنوان یک فرد اهل کتاب، این کتاب یک کتاب خاص در این حوزه است و به نظرم هم نظر مخاطبان و هم نظر منتقدان را جلب خواهد کرد و اتفاق خیلی خوبی در انتظار کتاب بساز نفروش ها است و در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

مدیر نشر ستاره‌ها گفت: ما برای ایام نمایشگاه کتب دیگرمان را هم تجدید چاپ کردیم کتاب‌هایی مثل کتاب حوض شربت، شب جایی که من بودم، روایت بی قراری، رویای بیداری شهربانو و.. تجدید چاپ شده‌اند.

وی افزود: احتمالاً هدایا و پویش‌هایی هم برای مخاطبانمان داریم کهان شاء الله در ایام غرفه برگزار خواهیم کرد؛ مثل اینکه بتوانیم قرعه کشی داشته باشیم برای مخاطبان و یک سری تخفیفات ویژه هم برای باشگاه مخاطبان داریم. ما شبکه‌ای از مخاطبین فعال داریم و در فضای سطح شهر و استان تهران برنامه‌هایی را برای این مخاطبان پیش بینی کردیم.

جلینی بیان داشت: به مناسبت هشتاد و پنجمین چاپ کتاب خاتون و قوماندان و به علت اینکه این کتاب یکی از پر مخاطب‌ترین کتاب‌های سال گذشته بوده و همچنین سالگرد رونمایی از تقریظ حضرت آقا بر کتاب خاتون و قوماندان است، با حضور راوی خانم ام البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی و نویسنده کتاب یعنی مریم قربان زاده و دوستان مجمع ناشران انقلاب اسلامی مراسمی در غرفه نشر ستاره‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته