دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1403 - 12:50

جنگ اشباح/ از مدل مبارزه مقاومت فلسطین در غزه چه می‌دانیم؟

جنگ اشباح  از مدل مبارزه مقاومت فلسطین در غزه چه می‌دانیم؟
مقاومت فلسطین حدود ۲۲۰ روز است که در مقابل جرثومه جنایت و قتل ایستادگی کرده و از انواع روش‌های جنگی در این تقابل نابرابر بهره برده است.
کد خبر : 910658

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، عماد نجار: یکی از روش‌های منتخب مقاومت طی این روز‌ها نوع جدیدی از مبارزه است که برخی از چهره‌ها و مقام‌های نظامی از آن به‌عنوان «جنگ اشباح» نام برده‌اند. روز‌های ابتدایی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، سردار سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک سخنرانی بدون اشاره و توضیح کامل، نوع جدیدی از ادبیات جنگی را عنوان کرد و آن را جنگ اشباح نامید: «این جنگ، جنگ اشباح است. شما آنها را نمی‌بینید، اما آنها شما را می‌بینند.»

برای آشنایی بیشتر با این مدل مبارزه و درک واقعی آن باید تصاویر منتشرشده توسط مقاومت فلسطین و کودک‌کش‌های ارتش اسرائیل را مشاهده کرد و مورد بررسی قرار داد. در تمامی تصاویر و فیلم‌های منتشرشده توسط مقاومت اسلامی در هر سطحی شاهد وجود علامت مثلث وارونه هستیم. در عملیات‌هایی که با سلاح‌های سبک مانند کلاشینکف یا قناصه انجام می‌شود و یا عملیات‌هایی که با استفاده از حملات خمپاره‌ای و راکتی صورت می‌گیرد، تماماً هدف به‌وسیله مثلث وارونه مشخص‌شده و تصویر اصطلاحاً زوم شده است تا لحظه‌ای که هدف مورد اصابت قرار می‌گیرد و نابود می‌شود.

در مورد کمین‌هایی که در مناطق مختلف داخل و خارج از باریکه غزه در مسیر نیرو‌های نظامی اسرائیلی مستقرشده‌اند نیز وضع همین گونه است و نیروهای مقاومت بدون هیچ نشانه‌ای تا قبل از لحظه عملیات، به ناگاه بر سر جنایتکاران ارتش رژیم صهیونیستی فرود می‌آیند. جنگ اشباح نامی است که به همین دلیل انتخاب شد و البته کارآیی زیادی هم برای ایجاد رعب و وحشت در دل نظامیانِ تا بن دندان مسلح اسرائیل داشته است.

از سوی دیگر، مقاومت در این بیش از هفت ماه از انواع سلاح‌های خود رونمایی کرده تا صهیونیست‌ها همواره در شوکی جدید در توان نظامی مقاومت باقی بماند. یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین سلاح‌هایی که در غزه مورداستفاده قرار گرفته موشک‌های کوتاه برد یاسین ۱۰۷ و تاندوم و RPG ... بوده است؛ اما با توجه به برد کوتاه این سلاح‌ها، مقاومت در این مرحله از دفاع از سرزمین فلسطین و به‌قصد هدف قرار دادن عقبه و پشتیبانی نظامیان اسرائیلی از راکت‌های میان برد «۱۱۴ م. م. رجوم» که مجهز به سامانه هدایت الکترونیکی و هدایت‌شونده است، استفاده می‌کند.

با این ساختار تشریحی می‌توان پیش‌بینی کرد که ورود و تداوم حضور زمینی ارتش صهیونیستی در غزه نمی‌تواند پایدار باشد و ساختار دفاعی مقاومت در غزه متجاوزان را بیرون خواهد راند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته