دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرهادی به آنا خبر داد؛

استخدام بیش از ۱۹ هزار مربی امور تربیتی، تربیت بدنی و مشاوره در آموزش و پروش

استخدام بیش از ۱۹ هزار مربی امور تربیتی، تربیت بدنی و مشاوره در آموزش و پروش
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از استخدام بیش از ۱۹ هزار مربی امور تربیتی، تربیت بدنی و مشاوره در این وزارتخانه خبر داد.
کد خبر : 894019

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص بحران‌های اخیر جامعه دانش آموزی و راهبرد آموزش و پرورش جهت ساماندهی اهمیت دروس ورزش و پرورشی در مدارس گفت: همیشه عنوان می‌شود؛ وزارت آموزش و پرورش، در حالی که واقعیت این است که پرورش بر آموزش مقدم بوده، یعنی تا پرورش خوبی نداشته باشیم نمی‌توانیم آموزش ارائه دهیم و آموزش بدون پرورش منجر به تعالی نمی‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، افزود: واقعیت این است که پرورشی و حوزه امور تربیتی و بخش کیفیت بخشی به آموزش که آن را یکپارچه با آموزش می بینیم چندسالی است دچار تغییر و تحولات و مشکلاتی شده، در یک مقطعی معاونت پرورشی کاملاً حذف شد و نگاه پرورشی ضعیف شد تا اینکه در سال 85 به دستور مقام معظم رهبری، پرورشی احیا و قانون آن تحت عنوان معاونت پرورشی و تربیت بدنی در مجلس تصویب شد.

وی با بیان اینکه در زمان حذف پرورشی، نیرویی در این زمینه جذب نشد، خاطرنشان کرد: بعد از احیای معاونت پرورشی اولین بار در سال 90 در یک آزمون استخدامی حدود 10 هزار معلم تربیت بدنی و 10 هزار نفر مشاور استخدام شدند.

فرهادی با تاکید بر این مطلب که تا به دو بخش تربیت بدنی و پرورشی توجه ویژه نشود، در آموزش موفق نمی‌شویم، گفت: اگر موفقیتی حاصل شود موثر نیست، یعنی موفقیتی است که منجر به تربیت نشده است، مدت زیادی در جذب نیروی انسانی در این دو حوزه کوتاهی داشته‌ایم اما امروز با توجه به رویکرد رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی، رشته امور تربیتی در دانشگاه فرهنگیان و پردیس قم  دایر شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر می‌خواهیم درس تربیت بدنی و پرورشی را تقویت کنیم، ابتدا باید نیروی انسانی آن را تقویت کنیم که در همین راستا امسال بیش از 19 هزار مربی امور تربیتی، تربیت بدنی و مشاوره استخدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص طرح نماد نیز اظهار کرد: در بحث کاهش آسیب های اجتماعی یک تمرکز صورت گرفت و سازمان برنامه و بودجه، بهزیستی، وزارت کار و ...  با علاقه پای کار آمده‌اند، واقعیت این است که طرح نماد شروع خوبی اما کافی نیست و فعلا با اعتباری که باید برای بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش قرار دهیم و آنچه باید باشند، فاصله داریم.

فرهادی متذکر شد: امسال توانستیم قریب 20 هزار نفر نیروی کیفیت‌بخشی، استخدام کنیم به دلیل طرح نماد بوده که آن را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته