دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1402 - 11:04
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

وزیر کشور: موضوع «تهران غربی و شرقی» در مراحل بررسی است

وزیر کشور: موضوع «تهران غربی و شرقی» در مراحل بررسی است
احمد وحیدی گفت: استان تهران غربی جزو پیشنهاداتی است که بررسی شده و در مراحل بررسی‌های خود در کمیسیون مربوطه است.  
کد خبر : 880542

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تقسیم استان تهران به غرب و شرق اظهار کرد: استان تهران غربی جزو پیشنهاداتی است که بررسی شده و در مراحل بررسی‌های خود در کمیسیون مربوطه است.  

وی افزود: این موضوع پس از بررسی در کمیسیون‌ها و تصویب توسط هیئت دولت، باید برای تصویب نهایی به مجلس ارسال شود.

وزیر کشور همچنین در مورد قرارداد ساخت واگن با چین نیز بیان کرد: کل قرارداد با چین ۲۰۰۰ واگن است که فاینانس ۶۳۰ واگن در حال عملیاتی شدن است به همراه ۱۶۱ واگن دیگر؛ البته این ادامه پیدا می‌کند.

وحیدی ادامه داد: کل قرارداد ۲۰۰۰ واگن است و به تناسب آنکه ال سی‌های آن باز شود و فاینانس‌های آن عملیاتی شود کار دنبال می‌شود.

وی در رابطه با موضوع  تذکر حجاب در مترو تهران نیز عنوان کرد: ما مجوزی برای این کار ندادیم و گروه‌های مردمی در قالب امر به معروف و نهی از منکر در حال انجام این کار هستند. امربه معروف لسانی هم نیازی به مجوز ندارند؛ طبیعتاً همه مردم برای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند ولی باید با ادبیات خوب و صرفاً تذکر لسانی این کار را انجام دهند.

وزیر کشور،  در باره تیراندازی هوایی ( چهار تیر) مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حادثه تیراندازی روز گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه امنیتی نبوده و بر اساس انگیزه و مسائل خود تیراندازی کرده که با وی برخورد شده است.

همچنین در توضیحات این مرکز بیان شده است: در این تیراندازی به هیچ کس آسیبی نرسیده است. حادثه به هیچ وجه امنیتی نبوده و این فرد فاقد هرگونه سابقه سو امنیتی بوده و انگیزه خود را از تیراندازی به دلیل مشکلات شخصی و جلب توجه عنوان کرده است.

وحیدی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اتهام دخالت سیاسی دولت در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مهندسی انتخابات را به هیچ وجه قبول نداریم؛ رد صلاحیت نمایندگان مخالف دولت صحت ندارد و ۶۰ تا ۷۰ درصد نماینده‌های رد صلاحیت شده، ارتباط خوبی با دولت دارند.

وزیر کشور تصریح کرد: تنها از مراجع ۵ گانه گزارش‌هایی داشته‌ایم که آن هم در مراحل بعدی می‌توانند [برای اعتراض] مدارک خود را ارائه دهند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته