دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی خبر داد:

300 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از ترمینال سلام

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی درباره اخبار توقف عملیات اجرایی ترمینال سلام عنوان کرد: عملیات احداث این ترمینال متوقف نشده، بلکه ما نیازمند منابع مالی جدید هستیم که اکنون در حال تامین است.
کد خبر : 98058

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، کوروش فتاحی در نشست خبری برقراری پرواز مستقیم ایران- قزاقستان که امروز در فرودگاه امام خمینی برگزار شد با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ما افزایش تعداد مقاصد پروازی است، افزود: بنابراین از برقراری پروازهای جدید استقبال می‌کنیم و امیدواریم تا پایان امسال نیز برقراری سایر مقاصد پروازی از سوی ایرلاین‌ها را شاهد باشیم.


وی درباره تعداد ایرلاین‌های فعال در فرودگاه امام خمینی تصریح کرد: اکنون 9 ایرلاین داخلی به سایر کشورها پرواز دارند که با اضافه شدن ایرآستانا برای پروازهای تهران- آلماتی مجموع ایرلاین‌های فعال خارجی و داخلی به 50 عدد می‌رسند.


فتاحی تاکید کرد: از آنجا که اولویت اصلی ما در فرودگاه امام خمینی افزایش مقاصد پروازی تا افزایش تعداد پروازها در خطوط هوایی موجود است بنابراین در تلاشیم تا منابع این فرودگاه در جهت گسترش همکاری‌های بین‌المللی استفاده شوند.


معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی درباره تکمیل ترمینال‌های فرودگاه بین‌المللی امام خمینی عنوان کرد: در ترمینال یک این فرودگاه دو اولویت افزایش سطح مسیرها و ارتقاء خدمات دنبال می‌شود که امیدواریم طی یکی دو سال آینده بتوانیم به این اهداف دست یابیم.


وی درباره زمان بهره‌برداری ترمینال سلام نیز گفت: ترمینال سلام باید در جهت کمک به ترمینال یک فرودگاه امام خمینی عملیاتی شود و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شده می‌توانیم تا فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.


فتاحی با بیان اینکه عملیات احداث ترمینال دو فرودگاه امام خمینی (ایرانشهر) توسط شرکت مشاور هلندی نانکو در دستور کار قرار دارد که امکان افزایش فاز به فاز ظرفیت این ترمینال از 18 میلیون نفر را تا سقف 90 میلیون مسافر فراهم می‌کند.


وی تصریح کرد: راه‌اندازی و تشکیل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نیز از دیگر اولویت‌های ما است چرا که این مجموعه به عنوان یک منطقه آزاد و تجاری فعال خواهد شد.


معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی به علت نزدیکی به استان قم و تهران می‌تواند به رشد قابل توجهی در مدت زمان کوتاهی برسد، خاطر نشان کرد: در سال 94 حدود 7 میلیون مسافر در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی جابجا شده‌اند که بر اساس پیش‌بینی‌ها این میزان امسال به 8 میلیون نفر می‌رسد که دو برابر ظرفیت واقعی فرودگاه امام خمینی است بر این اساس نیاز داریم تا هر چه سریعتر دو ترمینال فرودگاه امام خمینی عملیاتی شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب