دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1395 - 09:34

راهبردهای مسئولیت‌‌های اجتماعی صنعت نفت اعلام شد

مشاور اجتماعی وزیر نفت از تهیه، تنظیم و اجرای راهبردهای مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در چهار محور اساسی و اصلی خبر داد.
کد خبر : 90904

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، سید امیر طالبیان، مشاور اجتماعی وزیر نفت، نگاه ویژه به حفظ و توسعه محیط زیست و مسائل اجتماعی پیرامون تولید پایدار نفت و گاز را از مهمترین اهداف برای تهیه، تنظیم و اجرای سند مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت برشمرد.


وی گفت: امسال در نظر داریم در مناطق عملیاتی صنعت نفت در کنار تولید و صادرات، مسئولیتهای اجتماعی، مدیریت سبز و نگاهی جامع مبتنی بر توسعه پایدار را رشد دهیم.


مشاور اجتماعی وزیر نفت با برشمردن چهار راهبرد مهمی که مسئولیتهای اجتماعی صنعت نفت از سوی شورای سیاستگذاری براساس سیاستهای اجتماعی تدوین شده، افزود: بنا داریم در اولویت کاری با برنامه ریزی جامع در راستای حفظ محور تولید؛ مردم نیز از توسعه مناطق بهره مند شوند.


طالبیان با بیان این که تدوین راهبردهای مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت زمینه ساز تعامل عمیق بین ساکنان مناطق نفتخیز و صنعت نفت خواهد شد، گفت: هم اکنون شرکتهای نفتی بین المللی در برنامه های خود مفهوم مسئولیت اجتماعی را عملیاتی کرده و با برنامه نسبت به اجرای آن اهتمام دارند و توانسته اند با کنترل و نظارت، جوامع را از رسیدن به مرحله بحران و خطر حفظ کنند.


وی در ادامه با اشاره به اهتمام ویژه وزارت نفت در اجرای مسئولیت اجتماعی در طرح‌ها و پروژه های صنعت نفت گفت: الزام به اجرای استراتژی مسئولیت اجتماعی در شرکتهای خصوصی و دولتی تولید و بهره بردار در صنعت نفت، شناسایی شرکت‌های مسئولیت پذیر و معرفی گزارشهای ویژه در راستای اجرای صحیح مسئولیتهای اجتماعی با استاندارهای موجود از دیگر محورهای راهبردی برای اجرای مسئولیتهای اجتماعی در صنعت نفت است.


مشاور اجتماعی وزیر نفت افزود: برای اجرای مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت در صدد هستیم تا ارائه کمک و حمایت از کارکنان و جوامع محلی پیرامون به شکل مناسب‌تری مدیریت شود.


طالبیان، ﻫﻤﮕﺮایی برای یافتن ﻣﺴیﺮﻫﺎی ﻫﻤکﺎری ﻣیﺎن ادارهکﻨﻨﺪﮔﺎن ﺻﻨﻌﺖ ﻧﻔﺖ و ﮔﺎز از یک ﺳﻮ و توجیه ﻣﺪیﺮان ﺳﺎزﻣﺎنهای دوﻟﺘی و ﻏیﺮدوﻟﺘی را از ﺳﻮی دیﮕﺮ از مهمترین دلایل ضمانتهای اجرائی مسئولیتهای اجتماعی در صنعت نفت دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته