دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1395 - 22:27

تولیت آستان قدس رضوی: نگاه امام به مردم تشریفاتی و تزیینی نبود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نگاه امام به مردم برخلاف مدعیان حقوق بشر، تشریفاتی و تزیینی نبود بلکه رهبر کبیر انقلاب براستی معتقد بودند که میزان رای ملت است و مردم باید تاریخ را رقم بزنند.
کد خبر : 90858

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر شنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۴ خردادماه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی افزود: فطرت بیدار، استکبارستیز و آمر به معروف و ناهی از منکر است.


عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: پاسداشت شهدای ۱۵ خرداد ماه ۴۲، یادآوری مقاومت، ایستادگی، حماسه آفرینی و بصیرت آفرینی مردان و زنانی است که برای حمایت از حق و ارزشهای الهی، رشادت های جاودانی از خود برجا گذاشتند.


حجت الاسلام رئیسی افزود: گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خردادماه می تواند برای ملت ایران و سایر ملت ها، مایه بصیرت آفرینی و خیزش برای عدالت خواهی در فضای ظلمانی باشد.


وی بیان کرد: فریاد پرخروشی که مردان و زنان متاثر از سخنان روشنگرانه مقتدایشان؛ حضرت امام خمینی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ سر دادند، نقطه عطفی است که منجر به تاریخ سازی و شکل گیری یک نهضت در جامعه با هدف حاکمیت ارزشهای اسلامی شد.


وی اظهار کرد: باورها و اندیشه های مردم در ۱۵ خرداد ۴۲ تا امروز در بین ملت ایران تداوم داشته زیرا این تفکر برخاسته از مکتب مردم سالاری دینی و اندیشه سیاسی امام راحل است که موفق تر از سایر مکاتب شرق و غرب بویژه لیبرال دموکراسی عمل کرد.


تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شاخص های مکتب مردم سالاری دینی که برخاسته از تفکر سیاسی امام راحل بود، گفت: نخستین شاخص این مکتب، توجه به خدا، اخلاص و دلدادگی به حضرت حق و اوج عبودت است که باعث شده اندیشه سیاسی حضرت امام (ره) بیش از هر تفکر دیگری در جهان اسلام رونق داشته باشد.


حجت الاسلام رئیسی، دومین شاخص مکتب سیاسی امام راحل را مردم باوری در پرتو خداباوری دانست و گفت: نگاه امام به مردم برخلاف مدعیان حقوق بشر، تشریفاتی و تزیینی نبود بلکه رهبر کبیر انقلاب براستی معتقد بودند که میزان رای ملت است و مردم باید تاریخ را رقم بزنند.


وی بیان کرد: در زندگی سیاسی حضرت امام، سمت گیری ها و توجه به مردم بسیار مشهود و قابل اعتناست، همان طور که رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه ۸۸ دفاع از جمهوریت نظام و رای مردم را فریاد زدند.


تولیت آستان قدس رضوی، سومین شاخص در مکتب سیاسی امام راحل را پیوند سیاست و معنویت و حکمرانی دین در متن جامعه دانست و گفت: حکومت های مغرب زمین ۴۰۰ سال است که با خدا و دین مبارزه می کنند و می خواهند دین و توجه به خدا از زندگی اجتماعی مردم به دور باشد.


وی بیان کرد: نتیجه تلاش حکومتهای غربی برای جریان داشتن زندگی بدون دین و عدم توجه به معنویت، جنایات هولناکی است که در جنگ های جهانی اول و دوم، کشورگشایی ها و شکل گیری گروه های تروریستی القاعده و داعش اتفاق افتاده است.


رئیسی اظهار کرد: چهارمین شاخص در مکتب سیاسی امام خمینی، نجات مستضعفان جهان و ضدیت با استکبار بود که دفاع جمهوری اسلامی ایران از قدس، مردم فلسطین و مردم یمن در همین راستاست.


وی پنجمین شاخص در مکتب سیاسی امام راحل را تشکیل جامعه براساس عدالت اجتماعی دانست و گفت: در جامعه شکل گرفته به نام قرآن و دین باید روابط انسانها بر اساس عقلانیت و عدالت اجتماعی باشد و خداخواهی و مردم دوستی نتیجه برقراری عدالت در جامعه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته