دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 16:22

75 مرکز پیشگیری و مداخله در کاهش طلاق در تهران افتتاح شد

75 مرکز پیشگیری و مداخله در کاهش طلاق امروز با حضور مسئولان سازمان بهزیستی کشور و استان تهران و همچنین نمایندگانی از قوه قضاییه و نیروی انتظامی در استان تهران افتتاح شد.
کد خبر : 86296

به گزارش گروه اجتماعی آنا از بهزیستی استان تهران، این مراکز با همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای بازگشت زوجهای در حال جدایی ایجاد شده که مراسم نمادین افتتاح آنها در سازمان بهزیستی استان تهران برگزار شد.


150 نیروی متخصص آموزش‌های مقدماتی و پیشرفته مداخله در کاهش طلاق را فراگرفته‌اند و در این مراکز خدمات مشاوره را به زوج‌های در آستانه طلاق به صورت رایگان ارائه می‌دهند.


در استان تهران 65 کلینیک مددکاری و 184 مرکز مشاوره وجود دارد که در مرحله اول اجرای طرح کاهش طلاق در استان تهران، 25 کلینیک مددکاری و 50 مرکز مشاوره به کار گرفته شده‌اند.


متقاضیان طلاق از شیوه‌های خود معرف، دادگستری‌ها، مراکز مداخله در بحران، خط اورژانس اجتماعی 123، خدمات اجتماعی سیار و سایر مراکز درون سازمانی و برون سازمانی بهزیستی به این مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند.


مداخلات خانواده درمانی به منظور کاهش طلاق در کشور و شناسایی و کمک به حل مسائل و مشکلات خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق از اهداف راه اندازی این مراکز مشاوره‌ای است.بنا به آمارهای موجود از هر 2.8 ازدواج در استان تهران، یکی به طلاق منجر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب