دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 15:00
با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

نخستین بنیاد حامیان پژوهش، فناوری و نوآوری آغاز به کار کرد

نخستین بنیاد حامیان پژوهش، فناوری و نوآوری کشور با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر : 83125

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از معاونت علمی و فناوری، این بنیاد خیریه‌ای با استفاده از توانایی‌های افراد خیر تشکیل و راه‌اندازی شده است تا از ظرفیت‌های انسانی و مالی کشور در راستای علمی بهره‌برداری بهینه شود.


اساس‌نامه این بنیاد پس از تدوین به تصویب هیات موسس رسید، این افراد زمینه‌های کمک‌رسانی به حوزه پژوهش و فناوری را فراهم می‌کنند. هیئت مؤسس، مجمع عمومی، هیئت امناء، هیئت مدیره و بازرسان ارکان این بنیاد هستند، همچنین نصرت‌الله ضرغام به عنوان مدیر عامل این بنیاد منصوب شده است.


ناصر غلامی، دبیر بنیاد حامیان پژوهش، فناوری و نوآوری، درباره اهداف این بنیاد اظهار کرد: «این بنیاد با هدف استفاده از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل خیرین برای توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری در کشور تاسیس شد. در حال حاضر در کشور خیرین زیادی در حوزه پژوهش فعالیت می‌کنند و با این رویکرد صندوق حمایت از پژوهشگران اقدام به تاسیس بنیاد کرد».


وی با بیان اینکه این بنیاد در ابتدای راه خود است، گفت: «چند ماه تا سپری شدن مراحل ثبت بنیاد زمان لازم است. در حوزه خیرین بحث اعتمادسازی نکته مهمی است تا به نظرات آنها توجه شود، بنابراین فعالیت بنیاد با توجه به نظرات خیرین انجام می‌شود؛ به عنوان مثال ممکن است خیری اعلام کند در حوزه داروهای سرطانی هزینه پژوهش را پرداخت می‌کند تا پژوهشگران تحقیقات خود را در این زمینه انجام دهند».


بر اساس این گزارش، دکتر سورنا ستاری، رییس هیات امنای این بنیاد، عباس مصلانژاد، نائب رئیس هیئت امنا، فرهاد رهبر رئیس هیئت مدیره و نصرت‌الله ضرغام دبیر هیئت امنای این بنیاد خیریه هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته