دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1395 - 12:05

اختصاص 3 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام به استان‌های نفت‌خیز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به مواد الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور مواد 41، 42 و 43 را مصوب کردند.
کد خبر : 81804

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا به موجب ماده الحاقی41؛ به وزارت امورخارجه اجازه داده می‌شود درآمدهای حاصل از خدمات کنسولی را به حساب درآمد اختصاصی که به همین منظور نزد خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌شود، واریز کرده و معادل آن‌را وصول نماید.


در ماده الحاقی42 آمده است: دولت مکلف است سه‌درصد(3%) از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی را به ترتیب یک‌سوم به استان‌های نفت‌خیز و گازخیز که سهم هر استان براساس سهم آن استان در ارزش صادرات نفت خام و خالص صادرات گاز طبیعی تعیین می‌گردد و دوسوم به شهرستان‌های مناطق کمترتوسعه‌یافته که براساس شاخصهای توسعه نیافتگی به تفکیک شهرستان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین می‌گردد، جهت اجرای برنامه عمرانی بودجه‌های سنواتی اختصاص دهد.


تبصره- این اعتبار صرفاً به مناطق نفت‌خیز و مناطق توسعه‌نیافته اختصاص می‌یابد و موجب کاهش سهم اعتبارات استانی این مناطق نمی‌شود.


بر اساس ماده ا لحاقی 43؛ به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می‌شود در محدود خدمات شهری نسبت به جابه‌جایی خطوط ریلی و کاهش حریم آن اقدام نماید. شهرداری‌ها و واحدهای استانی وزارت مذکور مجاز به ایجاد و احداث خیابان در حریم خطوط جمع‌آوری شده برابر طرحهای جامع و تفصیلی می‌باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته