دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1394 - 13:56

فیس‌بوک قبرستان دیجیتالی می‌شود

طبق آخرین خبرها، فیس‌بوک اعلام کرده که بعد از مرگ هر کاربر، قرار است صفحه کاربری او به یادبود تبدیل شود و به گفته محققان، تا پایان قرن حاضر، فیس‌بوک بیش از اینکه دربرگیرنده کاربران زنده باشد، به قبرستانی دیجیتال تبدیل می‌شود.
کد خبر : 71889

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ایندیپندنت، به گفته یکی از محققان دانشگاه ماساچوست، تا پایان سال 2098، فیس‌بوک بیشتر از کاربران زنده، صفحات یادبود کاربران مرده را مدیریت خواهد کرد.


این آمار براساس مدل تعداد افرادی که به فیس‌بوک می‌پیوندند یا کاربرانی که می‌میرند، ارائه شده است. این طرح در برخی موارد اشتباه است به ویژه از آنجا که تصور می‌شود رشد فیس‌بوک پایدار بماند و امید به زندگی این دسته از کاربران نیز یکسان باقی خواهد ماند. ولی گزارش‌ها نشان می‌دهد که تعداد صفحات آن دسته از کاربران فیس‌بوکی که جان خود را از دست داده‌اند رو به افزایش است و به‌زودی از شمار کاربران زنده پیشی می‌گیرد.


زمانی که کاربری فوت می‌کند، فیس‌بوک به جای حذف صفحه او، آن را به یک صفحه یادبود تبدیل می‌کند. این بدان معناست که حضور افرادی که فوت کرده‌اند در فیس‌بوک همچنان ادامه می‌یابد.


تنها راهی که می‌توان یک پروفایل را به طور کامل حذف کرد، از طریق فردی با مشخصات حساب کاربری است که یک حساب کاربری معمولی را حذف می‌کند.


طبق محاسبات سال 2013 برآورد شده که تا سال‌های 2060 یا 2130، شمار کاربران مرده فیس‌بوک از تعداد کاربران زنده بیشتر می‌شود. در حال حاضر، بین 10 تا 20 میلیون کاربر فیس‌بوک جان خود را از دست داده‌اند.


مترجم: ندا اظهری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته