دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1394 - 17:02

نگرانی جمهوری‌خواهان درباره ترامپ/ راه‌اندازی هشتگ ضد ترامپ در توئیتر

یک مجله معتبر متعلق به جمهوری‌خواهان خواستار صف‌آرایی آنان در مقابل دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.
کد خبر : 63135

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، در حالی که در طی 10 روز آینده انتخابات درون حزبی ریاست‌جمهوری آمریکا از ایالت آیوا آغاز خواهد شد، یک مجله معتبر متعلق به جمهوری‌خواهان روز پنجشنبه سرمقاله‌ای منتشر کرده که در آن از جمهوری‌خواهان خواسته شده است تا علیه دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز این حزب در رقابت‌های انتخاباتی صف‌آرایی کنند.


مجله نشنال ریویو که در سال 1955 تاسیس شد در این سرمقاله نوشته است، ترامپ یک فرصت‌طلب سیاسی مهارنشده است که اجماع ایدئولوژیک محافظه‌کارانه گسترده در درون حزب جمهوری‌خواه را به سود پوپولیسم مزمن به زباله‌دان خواهند انداخت.


استدلال مجله نشنال ریویو، همان استدلالی است که از سوی برخی از رقبای ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی از جمله جب بوش مورد استفاده قرار گرفته است.


اما هیچ کدام از اینها تاکنون نتوانسته است مانع از پیشتازی ترامپ در رقابت با سایر رقبای هم‌حزبی وی شود.


بر اساس نظرسنجی‌ای که روز پنجشنبه سی‌.ان‌.ان و او‌.آر‌.سی انجام داده‌اند، ترامپ فاصله خود با تد کروز، سناتور ایالت تگزاس، را در آیوا بیشتر کرده و درصد آرای آنها 37 به 26 شده است.


سرمقاله‌نویس نشنال ریویو با اشاره به ترامپ می‌نویسد، این میلیاردر نیویورکی فعال در بخش املاک در گذشته از طرح‌های سقط جنین، کنترل سلاح و افزایش مالیات ثروتمندان دفاع کرده است، در حالی که محافظه‌کاران همگی مخالف این طرح‌ها بوده‌اند.


همزمان از صبح جمعه، در آمریکا هشتگی با مضمون «بر ضد ترامپ» در تویتر منتشر شده است.


جک فاولر، ناشر مجله «نشنال ریویو»، در پستی که اواخر پنجشنبه شب منتشر شد نوشت که دعوت از این نشریه برای شرکت در مناظره‌های حزب جمهوری‌خواه لغو شده است. وی در انتقاد از این اقدام حزب جمهوری‌خواه گفت: «ما انتظار این برخورد را داشتیم. این هزینه کمی برای گفتن حقیقت در باره ترامپ است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب