واکنش فتاح به انتشار نادرست درآمدهای مردمی کمیته امداد: درآمدمان 300 میلیارد است نه 25 هزار میلیارد تومان
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید پرویز فتاح در جلسهای که با حضور برخی از مدیران و معاونان این نهاد برگزار شد، با بیان اینکه مردم کمیته امداد را به عنوان پیوند دهنده نیکوکاران و نیازمندان واقعی به رسمیت شناختهاند، گفت: مردم به فرموده امام خمینی(ره) ولی نعمت ما هستند و برای جلب اعتماد مردم بایستی آنها را در جریان اقدامات و فعالیتهای کمیته امداد قرار دهیم.
فتاح با اشاره به مطلبی که به تازگی در شبکههای مجازی در ارتباط با میزان کمکهای مردمی با آمار نادرست و غیر منطقی و ارقام ساختگی از صدقات انتشار پیدا کرده است ادامه داد: طبق مفروضات مطلبی که در برخی شبکههای مجازی پخش شده است، رقم کمکهای مردمی حدود 25 هزار میلیارد تومان عنوان شده که این رقم بیش از 60 درصد بودجه نفتی کشور در حال حاضر را شامل میشود و این در حالی است که درآمد صدقات در سال 93 کمتر از 300 میلیارد تومان بوده لذا مطلب مذکور از اساس اشتباه است.
وی ادامه داد: این نهاد مردمی باید به طور دائم و مستمر شفاف سازی و اطلاع رسانی از اقدامات و فعالیتهای خود داشته باشد تا با این دست از شایعات روبرو نشویم؛ چرا که زمانی این شایعات و حاشیهسازیها رواج پیدا میکند که در مورد یک موضوع مهم اطلاعات مورد نیاز و کافی به جامعه و مخاطبان ارائه نشود.
رئیس کمیته امداد خطاب به مدیران کمیته امداد گفت: از اینکه به مردم آمار بدهید نهراسید، ما چیزی برای مخفی کردن از مردم نداریم. مردم بیگانه نیستند و باید اطلاعات درست و آمار شفاف در اختیار آنان بگذاریم و البته نکته مهم در اطلاع رسانی به مردم، ارائه آمار واقعی و درست است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به ضرورت ارائه خدمات به نیازمندان با کمترین هزینه و روشهای مناسب گفت: ما وظیفه داریم تا در فاصله زمانی کوتاه مشکلات نیازمندان جامعه را رسیدگی و تا حد امکان حل کنیم.
فتاح با تاکید بر اینکه هیچ امدادگری اجازه ورود و دخالت در مسائل سیاسی و انتخاباتی مجلس را ندارد، گفت: وظیفه اصلی ما رسیدگی به محرومان و نیازمندان است و نباید با حضور در مسائل حاشیهای از این وظیفه اصلی دور بمانیم. هدف ما باید تقویت اعتماد مردمی امداد و تبدیل شدن به نهادی محبوب در بین مردم باشد.
وی در پایان با اشاره به توصیه رهبری بر تداوم بازدید از خانوادههای نیازمند تحت حمایت گفت: رفتار مدیران ما با مددجویان و کارکنان، ساده و به دور از تشریفات اداری باشد و ضرورت دارد متناسب با شرایط هر استانی برنامه ریزی و تصمیم گیری لازم درجهت حل مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آنان صورت گیرد.
انتهای پیام/