دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1394 - 16:30

خودروی رکابی «تال»

مهندسان به تازگی یک خودروی رکابی طراحی کرده‌اند که در واقع یک سه‌چرخه است که با پدال راه می‌رود و بدنه‌ای کاملا آئرودینامیکی دارد.
کد خبر : 59329

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از GizMag، این خودروی رکابی ارتفاعی به اندازه یک خودروی معمولی دارد و «تال» نام گرفته است.


خودروی رکابی یا Velomobile یک وسیله نقلیه با نیروی انسانی است که قابلیت محافظت در برابر آب و هوا و تصادفات را دارد. در اصل این خودروها همان خودروهای تک‌‌سرنشین هستند. آنها از دوچرخه‌ها یا سه‌چرخه‌های خوابیده روی زمین درست شده‌اند که علاوه بر آن بدنه کاملا آئرودینامیکی دارد.



به گفته شرکت اگو، سازنده تال، این خودرو به دلیل سقف بلندی که دارد، دید بهتری از جاده را به راننده خود می‌دهد. این خودرو فقط با حرکت پدال حرکت می‌کند، اما سازنده آن قصد دارد یک موتور کمکی برقی در آن تعبیه کند تا راننده زمانی که از پا زدن خسته می‌شود، از آن استفاده کند. این موتور 750 وات موتور قدرت خواهد داشت و با سرعت 32 کیلومتر در ساعت حرکت و با هر بار شارژ 48 کیلومتر مسیر طی خواهد کرد.



خودروی رکابی تال بدنه‌ای دارد که قسمت بالایی آن حرکت می‌کند تا راننده بتواند وارد خودرو شود و بنشیند و با پدال زدن خود را به مقصد برساند. این خودرو تمامی امکانات لازم برای ایمنی راننده از جمله چراغ جلو و عقب، آینه بغل، نشانگرها، ترمزهای دیسکی و یک سیستم تعلیقی دارد.


مترجم: نسترن صائبی


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته