دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خزاعی:

دانشگاه آزاد اسلامی معجزه بزرگ انقلاب اسلامی است

رئیس واحد جیرفت با توجه به سهم دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معجزه بزرگ انقلاب اسلامی ۳۳ سال پیش با پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و تایید امام راحل پا به عرصه وجود گذاشت و امروز به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان مطرح است.
کد خبر : 54518

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مجید خزاعی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت که با حضور گسترده دانشجویان، استادان و امام جمعه این شهرستان در محل سالن اجتماعات تحصیلات تکمیلی برگزار شد، ۱۶ آذر را روز استکبار ستیزی و استقلال طلبی دانشجویان دانست و اظهار کرد: گرامیداشت دانشجو به عنوان قشر برگزیده جامعه و امید آینده کشور در حقیقت گرامیداشت مقام و منزلت علم و دانش است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی محوریت با دانشجو است و اساتید و همه امکانات در خدمت دانشجو هستند، خطاب به دانشجویان گفت: باید قدر این موهبت را بدانید و در راستای کسب معرفت و تهذیب نفس و علم و دانش کوشا باشید.


خزاعی اظهار کرد: آن چیزی که باعث شد ابر قدرت‌ها امروز در مقابل ما سر تعظیم فرود آورند‌‌ همان قدرت علمی جوانان و دانشمندان هسته‌ای ما بوده است که ابرقدرت‌ها را وادار به مذاکره با ما کرد.


وی با اظهار اینکه پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه پزشکی، هوا فضا، نظامی و غیره موجب یأس و نومیدی دشمنان شده است که در سایه رهبری‌های خردمندانه رهبر معظّم انقلاب محقق شده است.


خزاعی همه این پیشرفت‌ها را مدیّون فهم درست دین و آموزه‌های دینی که نشأت گرفته از مجاهدت‌های علمی جوانان این مرز و بوم است، دانست.


این مسئول نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور بی‌بدیل خواند و افزود: بیش از ۳۵ درصد سهم آموزش عالی کشور و بیش از ۵۰ درصد سهم تحصیلات تکمیلی را دانشگاه آزاد اسلامی عهده دار است. این امر مطالبه عمومی جامعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.


خزاعی: بیش از ۳۵ درصد سهم آموزش عالی کشور و بیش از ۵۰ درصد سهم تحصیلات تکمیلی را دانشگاه آزاد اسلامی عهده دار است. این امر مطالبه عمومی جامعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است

وی با بیان اینکه مطابق نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باید ۳ درصد دانشجویان کشور دانشجوی دکتری باشند اما متأسفانه تاکنون تنها ۸ دهم درصد در این مقطع به تحصیل اشتغال دارند اظهار کرد:‌‌ همان نیازی که در ابتدای تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی برای پاسخگویی به خیل عظیم مشتاقان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی بود اکنون همان نیاز در مقطع تحصیلات تکمیلی وجود دارد که در این راستا اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش تحصیلات تکمیلی ستودنی است چرا که وجود امکانات و ظرفیت‌های بسیار خوب این دانشگاه چه از نظر هیأت علمی و چه امکانات آموزشی و پژوهشی می‌طلبد که دانشگاه از این ظرفیت‌ها برای پاسخ به مطالبات عمومی جامعه اقدام کند.


خزاعی گفت: اگر گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی نباشد جوانان مجبور می‌شوند در دانشگاه‌های بی‌کیفیت خارجی درس بخوانند و تحت تأثیر فرهنگ بیگانه تربیت شوند و هم بخش عظیمی از ارز مملکت را خارج کنند.


وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در چارچوب آرمان‌های نظام و انقلاب حرکت کرده است. به ویژه در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی حساسیت جدی در مدیریت این دانشگاه وجود دارد بطوریکه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت بارگاه شهدای گمنام، همین طور مسجد باشکوه خاصی احداث شده است. این امر در راستای سیاست‌های مدیریت عالی دانشگاه صورت پذیرفته است.


خزاعی با بیان اینکه به خاطر صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها و همین طور کاهش بروکراسی اداری طرح تجمیع دانشگاه انجام شده است از طرح‌های خوب این دانشگاه در توسعه علم و فناوری به ویژه طرح سا‌ها، توسعه شرکت‌های دانش بنیان، توسعه مراکز رشد نام برد.


در ادامه جلسه امام جمعه این شهرستان به بیان مطالبی درباره ۱۶ آذر پرداخت و سپس یکی از دانشجویان با ارائه مقاله‌ای به بیان دیدگاه‌های دانشجویان در مسائل مختلف پرداخت و در ادامه جلسه پرسش و پاسخ با رئیس واحد برگزار شد و به دانشجویان فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و دانشجویان ممتاز لوح اهدا شد و در پایان دانشجویان و اساتید به همراه امام جمعه با حضور در حرم شهدای گمنام و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهداء را گرامی داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته