دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1394 - 10:05
در جمع دانشجویان واحد نجف‌آباد

امام جمعه موقت اصفهان: امروز بالاترین مسئولیت رفع شبهات دینی و فرهنگی است

امام جمعه موقت اصفهان در جمع دانشجویان واحد نجف‌آباد گفت: امروز بالاترین و مهمترین وظیفه ما رفع شبهات و اشکالاتی است که از طریق هجمه‌های فرهنگی در ذهن دانشجویان ما بوجود آمده است.
کد خبر : 48515

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در نشست پاسخ به مسائل اعتقادی که به همت دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد، گفت: سالها بود که آرزو داشتم چنین جلسه‌ای برای رفع شبهات دانشجویان در این دانشگاه برگزار بشود که این اتفاق به لطف دکتر امیری افتاد و امروز شاهد استقبال خوب دانشجویان بودیم. امروز بالاترین و مهمترین وظیفه ما رفع شبهات و اشکالاتی است که از طریق هجمه‌های فرهنگی در ذهن دانشجویان ما به وجود آمده است. سوالاتی که امروز پرسیده شد بسیار عمیق، علمی و اعتقادی بود. اینگونه مباحث باید بیان شوند تا با پاسخ های مناسب بتوانیم آنها را رفع کنیم.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با مروری بر هجمه‌های فرهنگی دشمنان بیان کرد: کار فرهنگی با کارهای نظامی تفاوت‌های زیادی دارد. اینکه از بیان مسایل و اظهار نظر افراد به هر طریق جلوگیری شود به هیچ وجه اصولی و کارگشا نیست شبهات فرهنگی را باید به شیوه های فرهنگی پاسخ داد.


وی افزود: اگر دشمنان بتوانند دانشگاه و حوزه را از طریق هجوم فرهنگی تسخیر کنند، یعنی کل کشور را تسخیر کرده اند. وظیفه ما این است که در این جنگ فرهنگی سلاح فرهنگی در دست بگیریم و برگزاری چنین جلساتی با دانشجویان می‌تواند تاثیر بسزایی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن داشته باشد. باید مانند دوران امام صادق(ع) که جنگ‌های فرهنگی وجود داشت و آن حضرت از طریق پاسخ به شبهات به مقابله با آنها می‌پرداخت، با شناسایی شبهات و اشکالات به وجود آمده در ذهن دانشجوها و طلاب، پاسخ مناسب برای آنها ارائه داد.


میردامادی گفت: خیلی مشتاقم که این نشست ادامه داشته باشد و قطعا با همکاری بسیار خوبی که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها دارند، این جلسات استمرار خواهد داشت. دانشجویان نیز باید بدون دغدغه و نگرانی بابت ابراز عقایدشان در این جلسات شرکت کنند و حرف‌هایشان را بزنند و جواب های متناسب با مسائل مطرح شده دریافت کنند.


این جلسات بصورت هفتگی و با حضور میردامادی در واحد نجف آباد برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته