دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیرعامل فرابورس ایران در کنفرانس موندو ویزیونه  لندن سخنرانی می‌کند

مدیرعامل فرابورس ایران، 12 نوامبر در پنل تخصصی کنفرانس موندو ویزیونه لندن سخنرانی خواهد کرد.
کد خبر : 46200

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، مدیران عامل بورس‌های کشورهای منطقه خاورمیانه برای نخستین بار در پنل "بازگشایی بازارهای خاورمیانه" که 12 نوامبر 2015 و در جریان برگزاری کنفرانس موندو ویزیونه با موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در لندن برگزار می‌شود، گرد هم می‌آیند.


امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران که از جمله سخنرانان این پنل تخصصی خواهد بود، پیرامون استراتژی‌های فرابورس برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در ادغام و تملیک، صکوک و بازار دارایی فکری سخنرانی خواهد کرد.


طبق این گزارش، اسکیتی مدیرعامل موندو ویزیونه برگزاری پنل خاورمیانه را در راستای علاقه رو به رشد برای ورود به بازارهای سرمایه ایران و ترکیه به عنوان فرصت بزرگ بعدی برای سرمایه گذاران جهانی عنوان کرد و از حضور مدیرعامل فرابورس ایران و مدیران عامل بورس تهران، بازار مشتقات بورس استانبول و بورس کالا و طلای دبی در این پنل خبر داد که درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران، موسسات بانکداری، حسابرسان و تامین‌کنندگان تکنولوژی بحث خواهند کرد.


هامونی پیش از این با بیان اینکه اقدامات لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در فرابورس ایران انجام گرفته و سناریوی پساتحریم فرابورس ایران نیز طراحی شده است، گفته بود: سرمایه‌گذاران خارجی در وهله اول در بازار خرد وارد نخواهند شد و ورود آنها را در بازار سرمایه به صورت بلوکی و مدیریتی یا به عبارتی ادغام و تملیک سرمایه‌گذاری‌ها شاهد خواهیم بود که بازار سوم فرابورس ایران می‌تواند برای این دسته از سرمایه‌گذاران جذاب باشد و اگر سرمایه‌گذاران خارجی پروژه‌ای را مد نظر داشته باشند می‌توان با لیست کردن پروژه‌ها به صورت صندوق پروژه یا صندوق زمین و ساختمان اقدام کرد.


به گفته وی، با توجه به آشنایی سرمایه‌گذاران معتبر خارجی با ابزارهای مالی اسلامی و جذابیت‌های ویژه آن، برنامه‌های عملیاتی برای توسعه بازار صکوک در فرابورس ایران آغاز شده است و علاوه بر این در زمینه انتقال تکنولوژی، دو نوع فعالیت قابل انجام است؛ اول اینکه سرمایه‌گذاران خارجی تمایل به سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها، اختراعات و طرح‌های صنعتی ایرانی دارند و مخترعین ایرانی نیز بازار خارجی را برای مشارکت و کمک به تجاری سازی مهیا می‌بینند و دسته دوم مواردی است که صنعتگران وسرمایه‌داران ایرانی تمایل به استفاده از تکنولوژی خارجی، اخذ لیسانس‌های فناوری و یا لیسانس‌های علامت تجاری و برند خارجی دارند که در هر دو مورد زیرساخت‌های لازم و فضای انجام این‌گونه معاملات بین طرف ایرانی و خارجی در بازار دارایی فکری فراهم است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب