دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 13:37
در گفت‌وگو با آنا

بیژن مقانلو: ایران باثبات‌ترین تیم در گرندپریکس بود/ لطف خدا شامل حال فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی شد

سرمربی تیم تکواندو گفت: بهنام اسبقی یکی از مهره های اصلی ما برای کسب سهمیه است که در بدترین زمان ممکن مصدوم شد.
کد خبر : 44961

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو درباره عملکرد تکواندوکاران کشورمان در مسابقات گرندپریکس منچستر به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «خداروشکر ایران تنها تیمی بود که توانستند در چهار وزن، چهار مدال ارزشمند را کسب کند. این مسابقات به ما نشان داد که باید نگاه المپیکی داشته باشیم. کسب مدال در این مسابقات دیگر به راحتی امکان پذیر نیست و باید تلاشمان را بیشتر کنیم. خوشبختانه اگر به عملکرد ایران در چندسال گذشته توجه کنیم، متوجه می‌شویم ایران تنها تیمی است که با شیب ملایم در حال حرکت است. بعضی از تیم هایی که در مسابقات قبلی حضور داشتند در این دوره حذف شده بودند. این نشان دهنده این است که ایران تا به اینجا باثبات‌ترین تیم بوده و پشتوانه سازی را تا به اینجا به خوبی انجام داده است.»


سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد:« تنها نکته منفی تیم ملی در منچستر این بود که نتوانست مدال طلا بگیرد.البته این زنگ خطر خوبی برای قهرمانان ما بود تا بدانند که خیلی باید حواسشان را جمع کنند. این نیست که مدال‌ها را برای ما کنار گذاشته باشند.»


وی در ادامه به ناداوری‌هایی که در این دوره از مسابقات علیه تیم ایران شد، اشاره کرد و گفت: «بارها این موضوع را به تکواندوکاران گوشزد کردم که سطح توانایی ما باید آنقدر افزایش پیدا کند که حتی داور هم نتواند در بازی‌ها اعمال نفوذ داشته باشد. آرمین هادی پور یکی از ستاره‌های تکواندو ایران است و اگر ناداوری در این مسابقات در حق او نمی‌شد به طور حتم به مدال طلا می‌رسید اما در همان بازی اول هنگام مبارزه با حریف کره‌ای ناداوری زیادی در حقش شد. این تکواندوکار پتانسیل بالایی دارد و قطعا در آینده یکی از نوابغ تکواندو خواهد شد.»


سرمربی تکواندوکار در خصوص عملکرد فرزان عاشورزاده و کسب مدال برنزش خاطرنشان کرد: «لطف خدا در این مسابقات شامل حال فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی شد به این خاطر که اگر این باخت در المپیک رخ میداد غیر قابل جبران بود. فرزان عاشورزاده باید بازنده می‌شد تا نقاط ضعفش را برطرف کند.»


مقانلو با اشاره به شرکت تیم ‌ملی تکواندو در تورنمنت قزاقستان و کرواسی، خاطر‌نشان کرد: «در این تورنمت با تکواندوکارانی که شانس حضور در گرندپریکس را نداشتند به قزاقستان خواهیم رفت. البته در این تورنمت بهنام اسبقی هم ما را همراهی خواهد کرد. یکی از هدف‌های اصلی من این است که در این تورنمت اسبقی با حریفانش روبه رو شود. متاسفانه اسبقی در بدترین زمان ممکن مصدوم شد و به علت دوری چند ماهه اعتماد به نفس لازم را ندارد. بنابراین باید به میدان مبارزه برگردد و به شرایط ایده‌آل برسد. این تکواندوکار یکی از مهره‌های اصلی ما برای کسب سهمیه است.»


وی در خصوص عدم اعزام تیم ‌ملی به تورنمنت تایلند نیز، گفت:« از سوی فدراسیون جهانی‌ تکواندو اعلام شد برای حضور در فینال گرندپریکس امتیازات تا تورنمنت قزاقستان محاسبه می‌شود به همین دلیل لزومی ندارد که در تورنمنت تایلند شرکت کنیم.»


مقانلو در پایان به مصدومیت مهدی خدابخشی اشاره کرد و گفت:‌« خدابخشی در مرحله نیمه نهایی از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شد اما به مبارزه خود ادامه داد. امروز قرار است از پایش عکسبرداری کنند تا ببینیم وضعیتش به چه صورت خواهد بود. امیدوارم که مشکل حاد نباشد و به زودی مصدومتیش برطرف شو زیرا او امید اول ما در وزن سوم است و سهمیه خود را قطعی کرده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته