دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1394 - 08:39
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با آنا:

تبیین مکرر واقعه غدیر ضرورتی مهم برای جامعه امروز/ نعمت ولایت هدیه ارزشمند خداوند متعال به بشریت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: ولایت را نقشه‌ای نورانی و حیات‌بخش برای جهان غرق در ظلمت و گمراهی دانست و گفت: تحلیل و تبیین مکرر واقعه غدیر یک ضرورت بسیار مهم برای جامعه امروز است.
کد خبر : 41748

دکتر علی‌رضا حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با توجه به ابعاد گوناگون معرفتی واقعه غدیر و عظمت شخصیت حضرت علی (ع) اظهار کرد: آن حضرت از دوره طفولیت تحت تربیت مستقیم پیامبر گرامی اسلام (ص) قرار داشت و به عالی ترین درجه عظمت و حق‌شناسی ارتقا یافت.


وی که حافظ کل قرآن کریم است با توجه به ندای سروش الهی به پیامبران گرامی اسلام و آیه شریفه « الیوم اکملت لکم دینکم و اتممتُ علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا » غدیر را روز اکمال و اتمام دین و تعیین نقشه راه امت اسلامی دانست و گفت: ولایت علی (ع) اقیانوس بی انتهای عشق، ایمان و معرفت است و چنانکه رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت امام خامنه ای می‌فرمایند واقعه غدیر نشان‌دهنده عظمت جامعیت و آینده‌نگری اسلام است .


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت تحلیل واقعه غدیر برای جامعه و تبیین ویژگی‌های شخصی که توان پاسداری از رسالت عظیم پیامبر گرامی اسلام را داشت، گفت: علی (ع) مظهر تقوا، تدین و پای‌بندی مطلق به دین و حرکت بی‌ملاحظه و بی پروا در راه خدا و عدالت و برخورداری از علم، عقل، تدبیرو عزم و اراده‌ای قوی و خلل ناپذیر است و انتصاب چین فردی به زعامت و رهبری جامعه اسلامی رمز عظمت غدیر است.


عید غدیر بالاترین عید برای رجوع به حقیقت انسانی و تحقق جامعه ولایی و پاسداری از میراث نبوی است


حسنی، ولایت را هدیه ارزشمند خداوند متعال به بشریت برشمرد و خاطرنشان کرد: امامت تکمیل کننده حقیقت وجودی بشر است و براین اساس عید غدیر بالاترین عید برای رجوع به حقیقت انسانی و تحقق جامعه ولایی و پاسداری از میراث نبوی است.


وی با توجه به فاجعه دلخراش منا گفت: این رخداد ناگوار عید مسلمانان را به عزا تبدیل کرد و و لکه ی ننگ بی مسؤلیتی و بی لیاقتی بر دامن آل سعود نشاند.


حسنی با ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و گرامیداشت عید بزرگ غدیر و آرزوی توفیق پیروی از مکتب امامت و ولایت اظهار کرد: چه خوب است که همه مدیران و سیاسیون کارنامه خود را با کارنامه رفتاری و سیاسی حضرت (ع) مقایسه کنند و مجدانه در راستای تطبیق خود با سیره و روش آن حضرت اقدام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته